torsdag, september 20, 2007

Halveffektivitet

Idag har varit en hyfsat effektiv dag. Man är ju aldrig fullt så effektiv som man skulle vilja och behöva, men nästan. Jag gick upp tidigt så att jag kunde läsa om den klassiska arkeologins utveckling 8-10 och sen ett kapitel i Giddens 10-12. Lunch 12-13, sen tvättstuga 13-16 med dammsugning, skurning och allmänt fejande mellan vändorna. Middag, och sen.. slapp. Jag är värdelös på att plugga efter att jag ätit. Sen knatade jag ner till simhallen och svalde klorvatten utblandat med spott, urin och diverse kroppsvätskor och avlagringar. På vägen hem gick jag förbi ica för att inhandla en kanelbulle och en banan (jag glömde bananen och det fanns inga kanelbullar om man bara ägde 15 kr, som jag gjorde för tillfället, så det blev en kärleksmums kort och gott). Tittade in på nationen för att se om några fler skulle jobba i puben imorn än jag och Lisen, och då fastnade jag i Mickes och T-Es spekulationer och utsvävningar om livet, ordvitsar mm.

Nu har jag ätit min kärleksmums och borstat mina tänder. Återstår att diska lite, bädda sängen, och sen krypa ner och försöka få mig lite sömn innan jag ska vara på Ekonomikum vid åtta imorn. Mitt på dan kommer pinglan hit, och sen blir det väl jobb ungefär 16-03. Det kommer bli en låång dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gott det lät blndningen av klor o ja allt det där.... BLÄ!!! :-D