måndag, september 17, 2007

Kanske inte så smart...

... att sitta uppe till alldeles för sent och pyssla med att markera ut second handaffärer på en karta och färglägga de viktiga gatorna med rosa markeringspenna, om man ändå tänker lämna nämnda karta hemma när man åker till Stockholm för att shoppa.

Inte heller helt smart att glömma bort att äta en hel shoppingdag. Jag åt frukost vid sju, hade föreläsning mellan åtta och tio, tog 11.09-tåget till Stockholm, hade tid hos frisören 12.30, och gick gata upp och gata ner i jakt på snygga kläder fram till jag tog 17.40-tåget hem. Nästan svimfärdig/illamående av hunger och trötthet sprang jag direkt till grillen bredvid stationen och köpte en varmkorv, sen när jag kom hem blev det avancerad matlagning (spagetti och köttbullar, är det mer än en kastrull inblandad i matlagning är det avancerad sådan). Nu sitter jag på mitt rum och stjälper i mig vatten, kanske håller kroppsvätskorna på att återställas?

Som tur var hittade vi en del butiker trots glömda kartor och papper, och otroligt nog även några schyssta plagg. Kanske lägger jag upp bilder sen, who knows.

Najs att kolla kläder en solig höstdag på Söder hur som helst.

Inga kommentarer: