lördag, september 15, 2007

Återkomst

Skamligt det här hur jag låter min blog långsamt och plågsamt tyna bort till ett ingenting, snudd på ett mörkt hål i det universum vi kallar internet. Dags för en uppryckning kanske? Det är underligt, men ju längre tid som går sen man skrev sist desto svårare blir det. En allmän upptagenhet är väl dem främsta förklaringen till min blog-negligering.

Hänt sen sist?

Tredje terminen i Uppsala är påbörjad. Läser Antiken C och Socialpsykologi A. Den nya klassen verkar bra och trevlig, vi var på pubrunda i veckan och hade riktigt kul.

Träningen har inte kommit igång riktigt som förväntat, främst för att jag åkt på en riktigt långdragen förkylning. Trots att träningspass känns som ytterligare ett stressmoment som ska planeras in tycker jag än så länge att de olika pass jag provat på är roliga, vill gärna komma igång på riktigt och må bättre, och målet är fortfarande att gå på helst tre men minst två pass i veckan. Det känns som en lagom satsning, speciellt som jag är alldeles och helt otränad.

Första numret av nationstidningen, där jag numer är en av de två redaktörerna, är nästan färdigt. I början på nästa vecka får vi ett provexemplar av det, som sedan ska dubbelkollas och eventuellt ändras, innan det skickas in för tryckning. Mina bidrag i tidningen är dock än så länge ganska blygsamma och trevande.

Rummet börjar det bli ordning i. Efter ungefär fem ommöbleringar känner jag mig nästan nöjd. Återstår bara ett nytt skrivbord (eller att nån lagar det jag har), nedbärande av ful fåtölj samt flyttlådor till det minimala förrådet, inköp av golvlampa och växter (funderar på en gul, orange, röd eller lila vriesia och en fikus), samt framkallning och förstoring av ett gäng foton som ska upp på väggen. Har även haft planer på att köpa några snygga tyger att fästa på målardukar eller dylikt och sen använda som tavlor. Skulle dessutom vara önskvärt med en större spegel, samt ett litet skåp att ställa under handfatet så att man får plats med lite mer förvaring.

Ja, vad mer kan jag berätta? KK-kortet är nu invigt. Många fadderaktiviteter är avklarade. Jag äter fortfarande för mycket godis. Jag är förkyld. Jag använder tandtråd alldeles för sällan. Jag börjar fundera på att läsa på folkhögskola snart och göra något mer praktiskt. Kurslitteraturen är ett problem även på denna kurs. Och, ja, typ så.

Vi får se om det blir lättare att skriva här lite då och då nu när jag brytit isen lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka :-)

Anonym sa...

Trevlig bild till "för mycket godis". Jag tycker inte om dig.

P sa...

Filippa: Det tycker jag också, men vet inte hur långvarigt det blir :p

Veronika: Jag tycker nog bilden till "alldeles för sällan" är några snäpp värre, huvalien