söndag, september 02, 2007

Kors i taket

740 kronor. Det är allt jag äger. Det är mindre än vad min kurslitteratur kostar. För de kommande fyra veckorna that is, sen behövs ju fler böcker. Och så tillkommer litteratur till antiken också, men vad jag vet än så länge är det bara en bok nu i början. Så jag får vänta med att beställa några böcker. Fast behöver ju börja plugga. Jag förstår inte hur pengar kan försvinna så väldigt fort. Jag har köpt en sjal/tunn halsduk för 150 kronor, och dyrt frisörschampo- och balsam. Resten är typ mat, mat ute, lite vin till middagen igår, mm mm. Jävla småutgifter!

Imorgon börjar den nya kursen, läskigt.

Nu blev jag på dåligt humör. Dessutom är köket i korridoren äckligt och jag får mycket mindre utrymme än alla andra.

Ser på Hitch på trean. Sovdags snart. Börjar ÅTTA imorn, inte klokt.

För övrigt var Fanny och Michaela här över helgen och åkte hem imorse. Det var mys.

Hur kan man spara pengar till csn kommer? Skippa kurslitteratur, inte köpa ny mat, inte framkalla fotona jag vill förstora och hänga upp på väggen, inte köpa nytt skrivbord, inte vara social och fika eller ta en öl med någon, absolut inte köpa ett par jeans. Det var sjukt länge sen jag köpte jeans. De är ju så förgrömmat dyra, svårpassade, jobbigprovade osv.

1 kommentar:

Anonym sa...

får du fortafarnade mindre plats i köket? trist!
hoppas du hittade fina bra saker på ikea! (: