tisdag, februari 13, 2007

Långväga besök



Fredag till söndag var Lucas här. Vi träffade honom och hans tre polare i Salvador i Brasilien i våras, och när han skulle tågluffa i Europa var det självklart att han var välkommen även här. Vi lyssnade på några liveband i Kalmars pub och drack lite på Smålands första kvällen. Lördagen ägnades först åt sightseeing i härligt vinterväder med solsken och klarblå himmel. Efter middan drog jag med honom ut i Slottsbacken för lite pulkaåkning, Mattias och Tom plus Toms vän plus vännens vän - som också var på besök från Brasilien! - hängde också på. Alltså, det är ju så GRYMT kul att åka pulka! Varför gör jag det inte oftare? Kvällen slutade sen på en inflyttningsfest. I söndags körde jag bokstavligen ut honom, det kändes lite halvtaskigt, men jag behövde verkligen plugga... En annan sak som gjorde mig till en dålig värd är nog det faktum att jag inte hade nån rolig mat hemma. Men vafan, jag tänker inte göra mig till :)
För övrigt fick jag honom att smaka leverpastej.


Här är vi i ett regnigt Salvador

2 kommentarer:

Hanna sa...

Pulka är bäst!!!!! Kul med besök? låter trevligt i alla fall!

P sa...

Exante: Ja pulka är skoj som jag vet inte vad! :D :D :D