torsdag, februari 08, 2007

Onåbar

Mitt simkort till mobilen är inaktiverat. Och det nya har inte kommit än. Så jag kan inte få tag på nån såvida den inte är på msn, i mitt rum, eller kollar mejlen jävligt ofta. Och, värre, jag är inte heller nåbar.
Helvetes jävla skit, gånger femtio.

Jag känner mig stympad. Nästan. Eller nej, det var nog ett försök att vara lite djup. Mest är jag arg. Jävla comviq! Fast mest jävla mig, som beställde ett abonnemang. Vad skulle det vara bra för? Dessutom såg jag sen att minutpriset var lägre om jag hade kontantkort. Plus att pengarna jag nyss laddat på på kontantkortet nu antagligen bara POFF försvinner. Skit!

Dessutom hinner jag inte alls med det som ska hinnas med. Jag har läst nio timmar idag, men har fortfarande drygt 200 sidor jag borde ha läst klart innan dagen är slut. Och det är den snart.

Min godispåse räcker inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej där! grejen med att jag vill åka som au pair är just för att jag inte har några pengar. jag vil spara ihop en del av min lön så jag slipper ta studielån...men jag har aldrig riktigt fattat det där; betalar man skatt på sin au pair-lön eller inte? Jag har tänkt åka till Storbritannien; hur gjorde du?

Anonym sa...

Nope. Man betalar ingen skatt.

Anonym sa...

jo, det är det ju iofs, men den stora fördelen med ett au pair-jobb är just att man får gratis mat&husrum. 4000/månad utöver det tycker jag låter rätt mycket; det är 4 ggr mer än jag har just nu, och jag klarar mig fint. Sen försöker jag ju i första hand få jobb som nanny (går BF nu), och då tjänar man ju lite mer också.

P sa...

Dumpad: Jag tror att du kommer välja det beslut som är rätt för dig! Men det viktiga är nog att våga, oavsett vad du väljer :)