måndag, februari 05, 2007

Sunny sunday (alternativt De Många Parentesernas Inlägg)

Eller ja, det vet jag ingenting om, vädret alltså. Har det varit soligt idag? Det kanske det har? Jag tyckte mest att det var en lite lagom klämmig rubrik.

Igår hade fem sjundedelar av klubbverket fest i Nordens längsta korridor (japp den finns på Smålands!). Framåt kvällen kom höstens klubbverk och gjorde goda försök att supa oss under bordet innan de tog med oss till Norrlands. Dom har ju kk-kort, väldigt bekvämt. (Vem vill vara kompis med mig i höst??)
På Norrlands pratade jag lite med en snubbe som verkade trevlig och glad, men ack så fel man kan ha. Han hittade inte sin plånbok, CRASCH BOOM BANG sa det så hade han slagit sönder sin (eller nej det var inte ens hans, det var den andra snubbens) ölflaska. Det var tur att han slog den mot bordet och inte mot mitt huvud. Sekunden efter var han försvunnen. Ytterst underligt.
Folk bangade på efterfest, men vi satt ett gäng och pratade i mitt grannrum. Jag gick och la mig strax efter fem, fortfarande rund om fötterna av all bland annat Mattias överjästa egengjorda dryck.
Vit nio vaknade jag och försökte lyfta huvudet, jag skulle ju upp tidigt och plugga var tanken. Det gick dock inte. Vid tolv var jag piggare (även om ordet pigg är en ganska rejäl överdrift), då läste jag 50 sidor i Grant innan jag tillät mig att äta lunch. Sedan dess har jag slitit med Kyrenes författning, ett nätt litet kompendium på 80 sidor. Nu är det mesta genomläst iallafall, och jag har skrivit en dryg sida om det. Behöver skriva mer innan det ska lämnas in på tisdag, jag hoppas hinna med det imorgon. Måste även läsa klart det sista i Grant och skriva en sida om den boken också. Imorgon ska min diskussionsgrupp träffas klockan 11 och prata om texterna, 15.30 är det klubbverksmöte, och 17.30 herrmiddagsmöte.

Jag vill ha kött. Fläskfilé och potatisgratäng. Eller rester av spagetti och köttfärssås, med massa grädde! Jag tror bestämt att jag fortfarande är lite bakis. Jag måste handla mat imorgon också. Fast vart ska maten få plats? Jag har en überlåg hylla i kylskåpet, där ingenting får plats, och likadant i frysen. Hm.

(Min hylla är den där med messmör och ägg. Jag planerar att beslagta en till inom en snar framtid, hylla alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha! hej hej där, anna från kursen här! satt precis och skrev om kyrenes författning och ville förtvivlat få lite lättsmällt info om denna inskrift, så jag googlade den - och kom till din bloggsida;) världen är liten!! haha vi ses till veckan!

kram kram