fredag, februari 23, 2007

Tandläkaren

Jag insåg att csn kom idag. Efter att ha betalat min hyra och satt in 500 kr på mitt eget sparkonto (ett jag inte brukar ta ut pengar från alltså) har jag ungefär 6000 kronor kvar. Det är ganska mycket! Det brukar väl vara typ hälften kvar efter att räkningarna betalats. Nu är frågan om jag borde passa på att gå till tandläkaren? Det kan nog vara en god idé. Men, vad kostar det? Jag har ingen koll. Vad kostar, säg, en undersökning och två återbesök? För återbesök lär det bli ;)
Är det klokare att försöka spara mer o gå dit nästa månad? Fast, på nåt sätt lär dom sparpengarna försvinna innan nästa csn tror jag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kostar knappt 500 kr för undersökning. Lagning kostade 800 kr/stycjet för mig. Men det kan man få på avbetalning eller faktura, så gå nu.

Anneli sa...

Jag är rädd för tandläkare.

P sa...

Veronika: Inte visste jag att man kunde avbetala tandläkarbesök, det är ju jättebra! Jag ska ringa och boka tid nu i nästa vecka har jag bestämt, var går du till för tandläkare? Har för mig att du nämnt att du tycker den är bra...

Anneli: Jag är nog inte så rädd, men det är så väldigt obehagligt mest. Speciellt när dom hittar ett hål, och sen trycker i det massor med gånger med den där vassa lilla saken... huva. Och ljudet/känslan när dom borrar, inte mys.