torsdag, februari 22, 2007

Oväntad utveckling

I tisdags ville Marika ut och parta, eftersom hon för en gångs skull fått lite ledigt dagen efter. Hon planerade att gå till Snerkan, som jag ju råkar bo granne med. Därför kom det sig att hon, Cecilia och Andreas kom hit vid sex och enligt planerna skulle gå över till Snerkes strax innan nio - då skulle jag stanna kvar hemma. Sen kom dom på att dom inte ville dansa, så vi skulle gå till nån annan nation för att prata och umgås. Sen kom vi på att det är tråkigt att stressa. Sen kom vi på att vi ville ha mat från puben. Väl nere i puben kom vi på att några shots vore kul. Sen blev folk fulla. Sen... var det fest. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt var korren full av folk. Folk som bor här, kompisar till dom som bor här, dom som jobbat i puben under kvällen. Det var öl, nötter och glassplitter på golvet i köket och i mitt rum. Det var twister-turnering i köket, jag missade dock utgången av den. Jag hade utslag över armarna. Det var fulla och friendly människor lite varstans. Vid tre gick jag och la mig, jag tror att det dog av ungefär då. Det är lite oklart.

Som en granne sa igår morse; det är kanske inte helt klokt att festa dan före den enda dan i veckan man har lektion. Så sant så sant. Det var inte en pigg Pernilla under föredraget, det var tvärtom snudd på att jag somnade.

Efter lektionen, vid fyra, lockade syrran med fika och OC. Så jag åkte hem till dom. Som ni förstår blev det ingen tid till att städa igår, så det hade jag tänkt göra ungefär nu. Men när jag gick ut till köket förut var städpersonalen här, och jag skämdes lite. Stackarna, fick städa upp vår skit. Det är skitigt i vanliga fall också när dom kommer, men det här var nog lite värre än vanligt.

Nåväl, när dom har lämnat korridoren ska jag städa mitt rum. Jag går runt med skor på mig pga glassplittret och klibbet på golvet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du tänkt på att det kanske var då nycklarna försvann? Är fortfarande glad att jag inte var den första om tappade bort några nycklar! ;

P sa...

Amalia: Jo jag tänkte lite så först, men sen insåg jag att jag snabbstädat rummet innan polarna kom och då inte flyttat någon nyckel.. så då fick jag tänka om. Skönt, vore jobbigt att misstänka nån man känner för nåt sånt. Fast jag kände ifs inte alla som var i korridoren, men tror det lösa folket mest hängde på andra ställen än i mitt rum.