tisdag, februari 13, 2007

Som vanligt

Jag förstår inte hur det fungerar egentligen. Man har alltid galet mycket att göra, och det man har planerat hinns aldrig med.
Inatt satt jag uppe och läste Powells "Athen and Sparta" till halv tre ungefär. Så nu är den avklarad, sa tom några saker på seminariet. Men direkt börjar ju nästa sak. Till nästa onsdag ska jag ha läst en ny bok, den här gången om Caesar. Till fredagen samma vecka ska en skriftlig uppgift lämnas in, som täcker kursens första fem poäng. Kakbit (piece of cake för er trögtänkta) tänker ni, men då vill jag även nämna att imorgon jobbar jag 16-01 (och stannar eventuellt längre), på fredag har vi obligatorisk städdag på nationen från 10 på morgonen fram till kvällen, och på lördag jobbar jag min första gasque, dvs förbereder från 10, jobbar till 02, städar, och festar sen. Söndagen lär vikas till sömn. Måndag är det brandutbildning.
Och sen börjar nu nästa vecka, med föreläsning, seminarium, diskussionsgrupp, herrmiddagsmöten, jobb...
Ja men du får ju vila ut på helgen tänker ni nu. BIDUP! Den helgen är det ämbetsmannakonferens fredag till söndag (dock inte säker på om jag ska gå eller inte). Och helgen efter det är det herrmiddag, då jag jobbar. Och löragen efter det ska jag jobba på ett landskap. Helgen efter det är det nåt husjubileum och tjafs där jag antaglien jobbar...
Sen är det påsk! Puben är stängd 5-9 april, då tänkte jag nog åka hem till föräldrarna. Dom fyller år runt där, så det är ju lägligt tycker jag. Fast jag ska nog ägna en hel dag till Sims, som jag inte hunnit spela nåt alls förutom den veckan jag var ledig i januari. Sims är skoj. Och nu vill jag ju prova med student plus glitter och glamour-tilläggen! :D

Inga kommentarer: