onsdag, april 11, 2007

En tur på stan

Igår var jag i stan med liten syster, vi var på klänningsjakt - student åt henne och fin åt mig. Något vi väl har gemensamt är att vi faller för dyra saker. Den enda klänningen hon gillade kostade 1400, och den jag blev kär i kostade 1100. Oekonomiskt så det förslår. Men, blind av kärlek som jag var köpte jag klänningen. Igårkväll när jag provade den hemma blev jag dock lite osäker, den kändes lite som en blandning mellan nattlinne och våp. På något sätt. Men samtidigt gillar jag den. Åh, jag behöver smakråd.

Vi var inne och kollade runt i den nya gallerian också, och där fanns en frisersalong som hade ett öppningserbjudande jag bara inte kunde motstå: klippning och två hårprodukter från 250 kronor. För mig kostade det 290 spänn, och det är ju ingenting. Man fick välja ut två produkter ur Tigis sortiment, perfa. Så, klipp klipp var Pernilla korthårig igen. Inte snaggad, men kort blev det. Nu återstår bara att lära sig fixa det pernilligt också.

Inga kommentarer: