lördag, april 21, 2007

Typiskt

Åh! Så väldigt irriterande.
Utanför skiner solen, och från mitt skrivbord ser jag folk som kommer och går därnere på gården. Många bär på en eller flera systemetkassar, som jag antar är för inflyttningsfesten i en av korridorerna här ikväll. Jag vill också gå! Men det vore nog lite oansvarigt. Kanske bara en snabb visit? Fast, nej. Jag har inte ens köpt nån sprit. Dessutom skulle det kännas moraliskt fel, inte bara för att jag egentligen inte mår bra och borde vila, men även för att jag sedan flera månader lovat att gå på min arkeologpolares födelsedagsfest just ikväll.

Så det blir nog till att sorgesamt titta ut genom fönstret på alla man känner som ska på festen. Kanske ska jag spela lite sorglig musik också, så att jag riktigt dränker mig i självömkan. :p

Inga kommentarer: