söndag, april 01, 2007

Rapportering

Imorse var ännu en sån där morgon, en dagen-efter-morgon. Ni vet vad jag menar; man vaknar upp med antydan till hjärtflimmer, har en sunkig smak i munnen, det ligger drinkparasoller på golvet och en främmande karl mellan ens ben, lukten av en drink kommer emot en vågor från de kvarlämnade glasen kvällen innan, taklampan är utbytt mot en discokula...

Gårdagen var intensiv. Att gå upp 9.30 var en smärre bedrift när man jobbat kvällen innan och kommit i säng vid 3. Att sedan städa rummet, tvätta, diska, fixa och dona tog självklart mer tid än planerat. De 100 sidorna i metodboken jag skulle läsa blev inte ens påbörjade. Iväg till Flogsta, där Amalia bjöd på vin och god mat och vår hemma-hos-pubrunda förklarades officiellt påbörjad. Vidare till Smålandsgården där vi avnjöt en pärondrink i mitt misslyckade discoljus innan vi fortsatte till Stormen. Där bjöd Mattias på skumpa, Tom på Finskt barnkalas(?) och Emilia på Dooley's on the rocks. Ner till Mari som komponerade olika drinkar. Schemaenligt vandrade vi vidare till John och André, vars GT och hotshot dock överskuggades av deras futuristiska dusch. Vidare till Johan som bjöd på någon jägerdrink med körsbärssmak, leverpastejsmackor och utvecklingssamtal, och sedan fortsatte vi hem till Marcus där även Lotta slöt upp. Vad han bjöd på vågar jag inte säga, för jag har ingen aning om vad det var jag drack... det var grönt, med lite päron i. Sista stoppet var hos Lotta, som erbjöd jordgubbssmakande förfriskelser. Efter att ha promenerat så att skosulorna förtunnats beslöt några av oss att ringa en taxi, som likt Askungens pumpa förde oss välbevarade till VG. (En taxiresa som jag betalade, nu när jag tänker efter.) Trots att det inte var så mycket folk, och enbart vikingar som jobbade i baren, blev vi kvar ett bra tag. Framåt tre begav jag mig hemåt igen med Emilia - som efter att ha ätit rostat bröd hos mig sedan fick sällskap av Klepto fram till sin port.

Idag har spenderats hos syster, lekandes med en flubbris och ätandes god mat. Snart följer filmtittning, innan det är dags att resa hemåt och förbereda sig mentalt för att läsa hela metodboken imorgon. På tisdag ska den redovisas, sedan ska jag jobba i puben, och på onsdag eller torsdag åker jag nog hem för att fira påsk och mina föräldrars 100-årsdag. Det ska bli skönt med lite ledigt och lugn och ro! Även om en bok ska läsas under tiden.

Jag vill även påpeka att några av ovanstående bakispåståenden är mer eller mindre verklighetstrogna :)

Inga kommentarer: