måndag, april 09, 2007

Valfrihet

Det är så dumt att man glömmer bort att valfrihet inte är alla förunnat. Google-generationen, som vi tydligen kallas, har ju så många dörrar öppna till skillnad från hur det var för bara något decennium sen. Det verkar som att det gör oss till en extra velig generation också, som inte vill planera saker för långt i förväg, och som får smärre beslutsångest av allt från att välja pålägg till att välja utbildning. Eller är det bara jag?

Om mindre än en vecka ska ansökan för höstterminens studier vara inlämnad, men jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig.

För att få lite inspiration har jag just tittat på vilka olika distanskurser man kan läsa på folkhögskolor, jag tänkte att jag kanske kan läsa en sån kurs på halvfart i något ämne som verkligen känns roligt, samtidigt som jag läser en vanlig kurs i Uppsala.

De kurser jag sparat i min mapp:

Journalistiskt skrivande
Utveckling och Biståndskurs
Dramatikskrivarkurs
Skriv för livet - självutveckling genom skrivande
Östafrikastudier - grundkurs
Skapande skrivande, nybörjare
Ett bra liv - friskvård på distans
Skrivare distans
Skriva manus för film
Kreativt skrivande

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt råd är! Plugga nåt som du kan "bli" nåt på!! Lönar sig i längden ;-)

Ordnungswidrig sa...

Du är jätteduktig på att skriva. Folkhögskolekurserna kan säkert utveckla ditt skrivande ännu mer.
Du kan ju alltid läsa litteraturhistoria här i Uppsala, alla jag känner som har läst den kursen är nöjda.