fredag, april 27, 2007

Prenumerationskval

När jag flyttade hemifrån fick jag plötsligt en tidning från SMC, en motorcykelklubb. Jag har varit med där i nåt familjemedlemskap i flera år eftersom pappa är en såndäringa hojåkare (och mamma är en något motvillig bakpåhojåkare) men aldrig riktigt reflekterat över det. Robert Gustavsson snackade hojar i tidningen, och så var det en massa... hojar. Lite senare fick jag ett inbetalningskort för 2007 från samma avsändare, då letade jag upp nån mejladress på deras hemsida och sa att jag inte ville prenumerera. Sen har jag inte tänkt så mycket mer på saken.

Förra veckan kom en påminnelse om årsavgiften som jag inte betalat. Jag tog mod till mig och ringde SMC, nästan lite småupprörd. Så var det en rar dam som svarade, och när jag förklarat bara jättesnabbt att jag inte ville ha nån egen prenumeration sa hon bara "Jamen, det förstår jag". Och vips var det fixat.

Hon lät så snäll och rar att jag faktiskt blev lite ledsen för att jag inte vill prenumerera på hojtidningen.

2 kommentarer:

Ordnungswidrig sa...

hahah. jag tycker du ska bli en bikerbitch

P sa...

Hehe ja det kanske skulle kunna vara en framtid... jag får fundera på saken!