torsdag, oktober 19, 2006

Blandare

I tisdags morse gjorde jag iordning en matlåda till lunch, och upptäckte för sent att locket inte satt så bra på lådan. En korridorare tipsade mig om att införskaffa egna matlådor, eftersom de som finns för alla att använda i köket är såna som folk lämnat för att de varit dåliga.

Sagt och gjort, jag köpte både fryslådor och matlådor.

Igårkväll i köket tänkte jag berätta det för han som tipsade, menjag sa det till fel kille kom jag på efteråt. Att jag aldrig lär mig. Jag blandar ihop människor som inte är ett dugg lika. Och lila och orange. Och kaviar och ketchup. Och diskmaskin och tvättmaskin.

Jag: "Jag köpte matlådor idag!"
Han: "Köpte du matlådor??"
Jag: "Ja"
och så gick jag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha!!!*asg* :-D Du e för härlig!!! Skitkul att du delar med dig av dina galna upptåg....

Anonym sa...

Diskmaskin och tvättmaskin tycker jag är svårast av allt detta... jag har nog sagt rätt 2 gånger av 100......

Veronika sa...

Haha. Pucko.

P sa...

Filippa: Det är bra att jag kan roa nån ;)

Hanna: Skönt att veta att jag inte är ensam! Brukar du också diska kläder och tvätta disk dessutom?

Veronika: Ja.