tisdag, oktober 10, 2006

Internet- och köttabstinens

Är i Årsta hos Flubbrianen med föräldrar. Vill bara berätta att de just nu befinner sig inne vid skötbordet med en bajsblöja, och ut till mig hörs fruktansvärda ångestskrin. Från Veronika och Johan alltså, inte Kaspian.

Kan även berätta att jag klarade första tentan i antiken! Så nu blir det kladdkaka och Desperate Housewives. (Har varken kabelteve eller internet i korridoren, så passar på lite nu...)

Imorgon ska jag städa korridoren och köket, för jag har Ankan. Jippi. Tvättid 12-14, men vet inte vilken maskin jag bokade så det blir väl inget. Sen ska jag till optikern 16. Hittade ett par glasögon idag nämligen! Tyvärr har jag idag även beställt en dator för 7400, köpt linser för 800, kurslitteratur för 800, och fått kläder från HM för nästan 1200 kronor. Och nu är det såhär va, att jag har inte råd att betala glasögonen. Eller köpa mer mat den här månaden. Eller att gå ut. Eller att köpa en almanacka. Eller att betala tågresa hem och tillbaka i helgen. Eller att betala buss och tunnelbaneresor när jag är hemma och ska ut med tjejorna. Loooofely.
Å andra sidan jobbade jag på nationen igår, 17-00 (med pöl efteråt, kom hem 3, och så föreläsning på morgonen - ville bara nämna det) så där tjänade jag ju 100 spänn. Det kommer man ju en bit på. Väl?

Nu ska jag lämna datorn. Men påminn mig! Eller jag kan ju läsa själv här... saker jag ska skriva om när jag har mer tid.

Tentafesten
Inflyttningsfesten
Herrmiddagen
Kleptotanten

Ja, hm, det var ju itne så mycket. Det hade jag förstås hunnit med nu. Men jag orkar inte. Usch jag måste plugga massor imorgon också. Hur ska allt hinnas med? Det var bestämt oansvarigt av mig att åka hit istället för att läsa ett kapitel i Archaeology of Athens som jag hade planerat. Och två kapitel i Morris ska läsas, plus att man ska skriva en ordlista på varje kapitel. Skitbra upplägg tycker jag faktiskt, men just nu känns det mest som att jag inte hinner med. Jag kanske, ve och fasa, måste ställa väckarklockan imorgon? Neeeeeeeeeeeeej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!! Vad kul att du fixade tentan!!! Om du fixade den fixar du nog resten av dina problem oxå ;-)

Ha d....

Veronika sa...

Din dator ligger på travcaféet. Vi får väl en avi imorgon, men hinner nog inte hämta ut innan vi åker. Så du får den på månadg. Eller tisdag när du kommer hit och tittar på desperate.

P sa...

Filippa: Resten av mina problem... det låter som att jag är ett problembarn av nåt slag..

Veronika: Jippi ny dator! Ja på tisdag nog, eller om du orkar bära med den till ksolan