lördag, oktober 21, 2006

Plugga

Alltså, det här med att plugga. Igår vaknade jag klockan nio, av mig själv, och började plugga. Var riktigt motiverad och fick en hel del gjort. Det var nästan så att det tog emot att lägga ifrån sig böckerna och duscha, städa mm inför kvällen. Några vänner var nämligen här och spelade Twister och snackade skit halva natten, det var riktigt trevligt och alldeles lagom omständigt.
Så var då tanken att jag idag, då jag inte har något alls planerat, ska plugga en massa. Men idag är jag inte på humör! Bara det att jag sen jag vaknade vid elva inte har så mycket som tittat åt böckerna är ju ett ganska tydligt tecken. Typiskt. Vad hände med gårdagens motivation och go??

För övrigt läste jag just ett mail från en lärare i Etnologin, som jag ju läser på distans parallellt med Antiken här i Uppsala. Han skrev att jag erhållit betyget G på hemtentan (hade fått 20 poäng) och att nåt blivit fel när jag bifogat en recension så jag måste skicka den igen. För det första, recensionen skickade jag in i augusti/september, och NU säger han att han inte fått den?! Jag har ju inte ens den på datorn jag har nu. Får åka hem till syster och hoppas att dokumentet ligger kvar på hennes dator. Och för det andra, hur pedagogiskt är det att bara få veta resultatet på något? Jag vill veta varför jag fick det betyg jag fick! Vad fick jag poäng för? Vad var bra? Vad hade jag missat? Blev lite allmänt putt nu. När jag pallrar mig till syster och mailar recensionen igen ska jag nog passa på att be om lite mer information om hemtentaresultatet. Annars lär man sig ju inget??

Usch, jag har verkligen jättemycket att läsa. Och jag är redan trött i ögonen. Ska försöka skriva lite mer på ordlistan ur Morris nu, en mjukstart liksom.

Inga kommentarer: