onsdag, oktober 04, 2006

Kvällning

Jaha, det gick ju med min planering som det brukar. Det vill säga INTE.

Hade tänkt plugga till 21, då se på Top Model, och sedan bums! i säng så jag orkar upp i morgon. Men, som ni märker govänner är jag inte i säng än. Eller det skulle jag förstås kunna vara, men jag sover i vilket fall inte.

Har suttit och sammanfattat mina sammanfattningar med färgpennor. Och nu är jag klar. Min förnekelsefas är över. Jag vet att jag inte kan det jag ska kunna. Blindkartan tex, hur tusan ska den gå? Inte alls gissar jag på. Samtidigt som jag kan säga att jag är nervös så är jag, som alltid i liknande situationer, filbunkslugn. Tänk er mig som en Ferdinand-mamma: Idisslar lugnt, halvslutna ögon, vickar slött på höfterna och säger utdraget "Det får gååå som det gååår" innan jag långsamt pinglar vidare.

För det är ju så.

Nu har jag lite ångest. Fick sms av Amalia i fredags tror jag det var, som jag helt glömt bort att svara på. Och nu har det gått så lång tid att det känns pinsamt att höra av sig; om jag låter bli kanske hon hinner glömma att hon skrivit? Tyvärr var det ju en fråga i sms:et, som handlade om imorgon. Så det är nog bäst att jag tar mig i kragen och svarar. Nu, ikväll - innan det blir imorgon.

Oj jösses. Ska upp halv sju imorgon. Ikväll ska jag innan jag sover:
Borsta tänderna. Ordentligt. Ätit alldeles för mycket sött idag.
Tvätta ansiktet.
Packa mina saker till imorgon.
Prova kläder så att jag vet vad jag inte ska packa ner till imorgon.
Och, em. Ja det var väl det. Nu blev jag nästan besviken, det låter ju inte alls som mycket. Men keep in mind govänner att min sovtid egentligen började för 50 minuter sen!

Veronika är på teater i staden Stockholm. Där har det varit översvämning. Hur länge till kan världen ignorera växthuseffekten?

Imorgon på festen är det tydligen kommenderat om finkläder. Kjol eller klänning. Om jag tar på mig en stor svart sopsäck och knyter ett färgglatt band runt midjan (gärna i siden à la Ebba med modet) kanske det fungerar? Vad tror ni?

Jaja det problemet får jag tampas med imorgon. Nu är det först och främst tentan och packningen jag ska oroa mig över.

Oroa.

oroa.

Inga kommentarer: