måndag, oktober 30, 2006

Haha

Igår läste jag allt som ska läsas till uppgiften i Etnologi (förutom en bok/text som jag inte hittat). Planen var nu att jag idag skulle leta efter artiklar som innehåller begreppen etnicitet, folk, nation, region och tradition. Idag, imorgon eftermiddag, och onsdag förmiddaf skulle jag skriva korta innehållsreferat av artiklarna, samt diskutera på cirka fyra sidor hur begreppen används i förhållande till hur de presenteras i kurslitteraturen. Onsdag eftermiddag tänkte jag ta mig till syster med familj för att skriva ut mina texter, själv har jag ju ingen skrivare. Planen var även att stanna där och se på OC, eftersom jag inte heller har några kanaler förutom skogsteven. På torsdag skulle jag sen posta mina texter, så att de kom fram senast måndagen därpå.
Men.
Nu insåg jag alldeles nyss att jag tänkt fel. Uppgiften ska inte vara i lärarens brevfack nu på måndag, utan måndag 13 november. Hahahaha. Hallååååå, jag har en vecka till på mig!

Ny planering:
Ägna dagen idag till att försöka komma ikapp i Antiken. Samma sak efter föreläsningen imorgon och på onsdag förmiddag. På kvällen tänker jag fortfarande åka och se på OC, då kan jag skriva ut de artiklar jag hittat så blir de lättare att överskåda liksom. Sedan kan jag kanske börja skriva på själva etnologiuppgiften på fredag. Och söndag. Och så vidare.
Gud så skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud vad skönt! Då slipper du stressa över det. Nu kommer jag låta väldigt insnöad.. men jag har ett tips, om du inte är klar med uppgiften. Artiklar från "Insats&Försvar" (http://daqapo.windh.net/daqapo/framework/framesetMain.jsp?PI=3.8119090540554437) och "Värnpliktsnytt" (www.varnpliktsnytt.se). Båda tidningar från försvaret, de kanske kan ge någon annorlunda synvinkel. Trevlig helg!

P sa...

Emma: Ja det var skönt att märka att jag tänkt fel. Tyvärr gjorde ju inte det att jag blev klar i supergod tid, hehe...
Ska ta en titt på de länkarna senare! :)