torsdag, oktober 12, 2006

Hemma

Jaha. Nu är jag hemma.

Skönt är det. Internet, kabelteve, överfyllt kylskåp och skafferi.

Mindre inbjudande är det att mitt skrivbord är borta, min stereo urkopplad, och min taklampa blivit ersatt av en tänkande lampa. Den lyser när det är mörkt, men vägrar lysa om det är lite ljust. Så det blev svårare än jag hade trott att försöka plugga. Därav hamnade jag här.

Jag är lite som en avslagen läsk nu. Eller överkokad makaron. Så har inget direkt att skriva. Mor min köpte en chokladkaka till mig, det var snällt. Jag och min pappa var identiskt lika när vi var små fick jag se bildbevis på idag. Imorgon ska jag på spakur hos en fd kollega. Ska även fika med Filippa o Jimmy, och sen träffa flickorna för myspys och eventuell utgång.

Min dator har kommit! Till Uppsala. Hoppas internet kommer funka med den. Och att den är söt!

Har med mig kamera hit, och har internet, men glömde kortläsaren. Så kan inte lägga upp några bilder förrän efter helgen.

Kaspian fyller 6 månader idag, hipp hurra! Lilla Flubbrianen är inte så liten längre. Fast ganska mycket väldigt liten ändå.

Herredudanemej, är klockan halv nio? Galet. Jag har fortfarande inte läst klart kapitel 10 i Morris. Kan man utveckla nån sorts alfabetism när man är 20+?

Har köpt ett par glasögon.

Jag är helt galet pank.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är du hemma i bomullen, eller den har väl förvunnit nu, hoppas du får en bra helg överkokta makaron (:

P sa...

Japp jag kom i torsdags, åker hem imorgon. Var rejält sugen på en promenad i solskenet idag, men är inte helt frisk sen i fredags så fick skippa det... men vad sägs om lite skidåkning till jul om det finns snö?? :D

Anonym sa...

Har du varit hemma ihelgen det var värstans, haft kul? Kram Emma

P sa...

Emma - Japp, var hemma i helgen och firade Farfar. Åker hem idag, om nån timme. Jodå, har haft trevligt! Mest varit hemma, men hunnit med lite annat också :)