söndag, oktober 29, 2006

Sånt som gör Pernilla arg

När jag jobbade i puben i veckan skulle jag öppna två ölflaskor med sån där folie runt halsen och kapsylen. Det gick inte, jag bad den som stod bredvid mig att prova. Självklart funkade det bättre för honom, och sen fick jag upp den andra flaskan. Då säger killen som köpte dom "Ja det är inte alltid lätt att vara tjej". Ursäkta? Vad fan har det faktum att jag inte kunde öppna en flaska för samband med att jag är tjej?? Idiot!

Vi var på korridorsfest i Flogsta igår, och jag hamnade i en diskussion med några utbytesstudenter. Det ena ledde till det andra, och plötsligt stod den tyske killen och pratade om att "Europeiska kvinnors frihet har lett till ekonomiska besvär", och malde på om att det är kvinnornas frihet som gör att det föds så få barn osv osv, eftersom kvinnor inte längre vill ta hand om hushållen. Och det är ju inte bra. Idiot!

(är Blogger vägrar uppdatera det jag skriver. Idiotsida!)

2 kommentarer:

Veronika sa...

Hehe. Idioter finns det. Och blogger suger. :(

P sa...

Veronika: Idioter indeed. Och det värsta är att man aldrig får fram några riktigt bra svar på idioternas idiotiska påståenden..