torsdag, oktober 19, 2006

Föreläsning

Idag hade vi en gästföreläsare, som skulle prata om genusaspekter på antiken. Riktigt intressant, och jag hade ganska glatt läst nästan allt man skulle innan lektionen. Och sen så liksom hände nånting. Jag började slänga ur mig svar. Fel svar i nio fall av tio. Och jag som avskyr sånt, att svara på nåt jag inte riktigt vet rätt svar på. Och det var ganska jobbigt nu också. Men ändå, jag fortsatte. Och fortsatte. Som vore min mun besatt av ett utomjordiskt väsen. Föreläsaren lyssnade vänligt varje gång jag sa nåt, och sa sen ett "Njaaa" efter varje svar innan han berättade det rätta svaret. Jag tror att mitt ovanliga beteende kan ha varit en liten protest mot mentaliteten i vår klass. Alla sitter som dumma får och bara tittar på läraren. Ingen säger något. Ingen frågar, ingen kommenterar, och oftast svarar ingen heller på lärarens frågor. Det är så dumt! Speciellt med tanke på att alla i klassen är smarta, jag är ju bottenskrapet. Så om jag nu kastar ur mig felaktiga svar, borde ju de andra också kunna säga något - och förmodligen även svara rätt.

5 kommentarer:

Veronika sa...

Äh - du hade nog rätt svar. Beroende på hur man ser.

P sa...

Veronika: Jo vissa saker, men sen ville han ha lite mer konkreta svar också. Tex svarade jag "Typ fruktbarhetsgudinna" när svaret var Gudinnan av Härden, och massa annat dumt.

Anonym sa...

bottenskrapet?! f**k heller.. långt upp därifrån sötnos ^^

P sa...

Sparris: Jaja det kanske var ett väl starkt uttryck, det jag menar är att de allra flesta fick högre poäng än jag på tentan - alltså kan dom mycket och borde kunna diskutera mer på föreläsningarna. Det borde inte ligga på mina axlar ;D

Anonym sa...

=O de flesta fick högre poäng än dej? njea .. skulle inte tro det ;) men kul att du tar uppgiften på dina axlar.. strongt att någon gör det! så sitter man där och undrar hur i helvete det kan vara så keligt.. jo vi har slagit huvet på spiken.. sen beror det säkert på hur kul ämnet vi lyssnar om är att diskutera? genusfrågor..-- du har rätt borde varit så mkt mer tjafs! =P usch va klockan är mkt.. tack för en jättetrevlig kväll! natti*