tisdag, maj 15, 2007

Eländen just nu

Om en och en halv vecka ska första utkastet på b-uppsatsen lämnas in. Sen ska vi läsa och opponera på andras utkast, innan vi får tillbaka våra egna och skriver klart dom till fredan därpå. Och jag har inte kommit igång än. Det är så svårt att koncentrera sig när en massa annat händer samtidigt. Kanske har jag koncentrationssvårigheter?

Gamla tallrikar med potatismos och pizza står och luktar potatismos och pizza i mitt rum, men jag kommer mig inte riktigt för att städa.

Jag har märkt att vatten och knäckebröd går alldeles utmärkt, eftersom jag är för lat för att gå och handla mjölk eller tina det mjuka brödet i frysen.

Jag har tagit på mig en för stor och svår uppgift för en fempoängsuppsats.

Jag har inget jobb till sommaren.

Mina enda sköna jumpadojor har efter ett antal år gett upp och har i princip hål i sulan. Men jag har inte råd med nya.

Jag kom nyss på att jag har ringvecka, dvs jag ska fixa folk som jobbar i puben nästa vecka.

Imorn ska jag ta tag i uppsatsmojandet iallafall. Planeringen är att komma upp tidigt, hämta ut beställda böcker på Carolina, gå och kolla förord i olika översättningar om Medea och Aeniden på Boye. Kanske promenad med Emilia på dagen, om det hinns. Pallra mig till affären och handla. Ringa runt och trakassera eventuella pubjobbare på kvällen. Ringa Maja och se om jag kan lämna tillbaka hennes balkläder, och om hon vill att jag ska lämna in kjolen till tvätt.

Saker att göra ikväll innan det planerat tidiga sänggåandet:
Diska.
Ta fram mjukt bröd ur frysen.
Röja på rummet.
Söka några jobb till.
Plocka ögonbrynen. (Organiserade ögonbryn - organiserat liv.)
Köa på några böcker till.

Och nu, alldeles precis strax, ska jag kolla bankkontot. Jag tror inte det ser så ljust ut, men det är bättre att veta än att sväva i ovisshet.

Inga kommentarer: