onsdag, maj 23, 2007

Mycket nu

Okej nu tänker jag vara lite osmaklig, Aemailia kan sluta läsa på stört.

Tänk om man kunde bajsa ut en b-uppsats, då skulle jag springa till köket på stört och äta allt jag kom över. Och sen, efter en kort men intensiv kraftansträngning, skulle jag vara klar med kursen och ha sommarlov.

Klockan är elva. Frågan är om man ska ge upp för dagen. Borsta tänderna och krypa ner i sängen. Läsa fjärde sången i Aeneiden innan sömnen infinner sig. Och imorgon försöka skriva lite mer om det jag än så länge har - vilket är långt ifrån en hel uppsats. Sen jobbar jag i köket på eftermiddagen och kvällen, så den pluggtiden går ju bort.

På fredag får jag gå upp tidigt, även om man brukar komma hem tidigast ett efter en pubkväll, och fixa lite till. Klockan tolv ska uppsatsmanuset vara inskickat. Klockan tre kommer min mor hit, så då ska jag ha packat ner allt i rummet förutom några få saker jag ska ha här till nästa torsdag då jag själv flyttar också.

På lördag blir det knytis och fest med några tjejer på nationen, det ska bli kul även om jag egentligen inte har tid. Söndag och måndag får ägnas åt uppsatsen, plus igenomläsning av tre andra personers uppsatsmanus.

Tisdag ska vi i gruppen ha diskussionsseminarium där vi kommer med åsikter och tankar om varandras uppsastser. Efter det väntar ytterligare en pubkväll - som nog kommer bli livlig med tanke på att grannen har öppnat för sommaren (igår fick vi visst in 20000 kronor, dvs dubbelt så mycket som vanligt, enbart för att vi är granne med det tuffaste stället).

Onsdag och torsdag måste jag verkligen tokskriva, så att jag kan skicka in den slutliga versionen av uppsatsen på torsdag kväll. Då flyttar jag även ut för gott från min kära L2:a. Ja, och sen på fredag får jag andras uppsatser igen, som väl ska läsas och kollas under helgen, för att sen diskuteras i skolan måndag och tisdag. Sen - sommarlov! (Förutom att vi ska städa hela nationshuset, men det blir ett senare problem.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, vi är helt inställda på att du flyttar hit i morgon. Har planerat storhandling och förvarnat en nu väldigt förväntansfull Kaspilur. Jaja.

P sa...

Veronika: Förlåt om jag varit otydlig. Men jag stannar ett tag imorgon kväll iallafall hade jag tänkt, Kaspian förstår nog ändå inte skillnaden :)

Elisabet sa...

Skönt att det är RÅ-manus, och inte en perfekt uppsats som ska in... Jag vill också kunna bajsa ut en uppsats, speciellt som jag tröstäter för att slippa ge mig på skrivandet. Jag vill ha Erik här, han kan göra totalt nonsens till en lång och informativ svada. Det skulle min text (bara 7 sidor fast jag kämpar) behöva!!!

P sa...

Djungelapa: Tröstätande är ett fenomen jag känner till väldigt väl. Idag gick jag till ICA och köpte ett paket citronmuffins med kräm i, två chokladkakor, och lite lösgodis. Men inte går skrivandet bättre för det direkt... Hoppas du fick ihop en uppsats lite bättre än vad jag lyckades med, själv sitter jag fortfarande och knåpar på mitt råmanus! Pinsamt men sant :)

Anonym sa...

Tack för varningen om osmaklighet! Men efter torsdagens pubkväll klarar jag nog att höra om bajs... bara jag slipper se det och handskas med det! Usch för fulla pubgäster som bajsar där de inte ska!!