söndag, maj 27, 2007

Ring ring

Henke ringde just, och sa att han kommer skjuta upp sin tillbakaflytt lite. Jag behöver inte vara ute ur rummet på torsdag, för han kommer inte tillbaka innan tisdag nästnästa vecka.

Vad blir smidigast nu? Jag klurar och flurar, men vet inte riktigt. Hade ju tänkt skriva på uppsatsen fram till torsdag eftermiddag kanske, och då flytta mig själv och mitt pick och pack. Men kanske är det bättre att vänta till fredag, eftersom deadline för uppsatsen är klockan 10 den dan? Fast å andra sidan ska jag hämta någon/några annans uppsats(er) i skolan klockan 15 på fredag, och sen jobba på kvällen - då är det bra att bo på Smålandsgården. Men lördag då? Fast då är det ämbetsmannaavslutning på kvällen, då är det också bra att bo i samma byggnad.

Klurigt var ordet. Men kanske kan jag flytta mig och nästan allt, och sen bara ha rummet som lite fix-innan-fest samt sova-efter-fest-ställe. Hm, ja, det låter bra.

Jag har inte bara fått ett utan två(!) telefonsamtal denna söndag, vilodag och allt. Den andra personen som ringde var en från hemkommunens äldreomsorg, där jag sökt ett semestervikariat. Hon ska återkomma om någon dag eller så och säga om jag får jobbet. Hon sa att hon tyckte att jag verkade ha en sund inställning och så, men problemet är att jag inte har körkort. Hon hade dock tänkt ut något schema jag skulle kunna gå på, där jag börjar ute i Färentuna och sedan samåker med nån för att komma till de olika personerna i Stenhamra, och väl där är det ju gångavstånd. Hon skulle prata med de andra som jobbade och se om dom tyckte det var en möjlighet.
Okej, jag kan erkänna att det skrämmer mig att tänka på att jag kanske kommer byta blöja på äldre människor om några veckor. Men, jag behöver verkligen ett jobb. Och egentligen borde omvårdnadsyrken inte ha så låg status - det är väl något av det viktigaste man kan göra, att ta hand om dom i vårt samhälle som har arbetat och kämpat och levt länge, men nu inte orkar med så mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju en mästare på bebis-blöjor, då ska det nog gå bra med vuxen-blöjor också. Jag får typ en träff om dan på min blogg där folk sökt på typ "blöjor för vuxna" eller värre "män i blöja". Vette katten varför de kommer till min blogg. :D