torsdag, maj 10, 2007

Grupparbete

Ibland är jag väldigt perfektionistisk. Jag vill gärna göra saker själv, så att de blir så som jag tänkt mig.

Jag hamnade ju i gruppen som ska fräscha till nationens ämbetsmannarum. Det hela har stannat av ganska rejält efter att det hölls ett möte som ingen, inte ens den sammankallade, kom till. Efter det hördes inget mer om saken på några veckor. Av en slump fick jag veta av David att det var möte i tisdags, men jag hade inte fått något mail om det. Jag jobbade ändå när mötet var, så hade ju inte kunnat gå i vilket fall.

Idag fick jag veta att de planerar att måla väggarna vita, utom den tredje som ska vara grå- eller grönaktig. Suck.

Ja, det är kanske inte det som är själva problemet. Det är istället det faktum att jag varit så insnöad på hur jag vill ha det, att hela projektet nu känns helt tråkigt och hopplöst. Snacka om dålig demokrat.

Vill ni veta vad jag var inne på? Okeeej då, jag berättar väl. Jag ville ha tre av väggarna ljusa, men i en lite lite varmare ton än helt vitt. Den fjärde väggen ville jag skulle sticka ut, i någon ganska mörk och stark färg. Eventuellt med något mönster eller liknande. Svarta skinn/lädersoffor, och soffbord, hyllor och annat träigt i en mörkt, nästan svart träslag. Många ljuskällor, bland annat vägglampor. Kuddar och annat, tex tavlor, som matchar den färgglada väggen. Ja, det var väl ungefär så jag har tänkt hittills.

Snacka dålig förlorare, vill inte vara med i planeringsgruppen längre när det inte blir som jag vill :p

En fjärde grå vägg kanske kan funka? Det kanske inte blir så tråkigt som det låter?

2 kommentarer:

Anneli sa...

Om du ändå är med i gruppen kan du väl gnälla tills det blir som du vill? Så brukar jag göra...

P sa...

Jo kanske det, men frågan är hur mycket de skulle lyssna. Jag fick ju inte ens veta att det skulle vara möte liksom.