söndag, maj 27, 2007

Uppsatshelvete

Alla distraherande objekt är flyttade till syster eller föräldrar. Kvar i rummet är bara jag, datorn där uppsatsen bor, litteratur att använda i uppsatsskrivandet, samt förstärkare, högtalare och kläder. Pluggonyttigheter har införskaffats: ett paket muffins, två chokladkakor, samt lite lösgodis. Den mat som kan tänkas behövas de närmsta dagarna finns hemma. Jag har inget inplanerat med någon, och står som upptagen på msn.

Men inte faen går det fort! Jag har fortfarande inte fått till mitt råmanus ordentligt, det som skulle in i fredags. Visst, jag skickade det, men det var ju verkligen inte en uppsats i ordets rätta bemärkelse.

Just nu funderar jag på hur jag ska få in pietas, rättvisa och brutna eder i texten, och på vad jag egentligen kommit fram till. Det är dessutom den första uppsats på universitetsnivå jag skriver, och jag känner mig ganska osäker på exakt hur den ska vara uppbyggd och så. Vilka delar/avsnitt måste finnas med? Var ska olika saker placeras in? Var får mina egna åsikter och slutsatser stå? Och så vidare...

1 kommentar:

Elisabet sa...

Stackars liten... Det är inte roligt, men efter denna första uppsats vet man kanske vad man ska göra. sitter i samma båt själv, men har haft hjälp av att läsa de andras råmanus. Detta är definitivt bättre än tex gymnasiets uppsatser där det bara var att lämna in och hoppas. Här får vi i alla fall se hur andra gör :0)Och dessutom höra vad de skulle vilja att man lade till eller tog bort, något jag inte har omdöme till själv... Lycka till!