måndag, oktober 15, 2007

Fundering och planering

Alltså, det här med att gå i skolan på eftermiddagen... why? Måndagar går jag 13-15 och onsdagar 12-14. När har dom tänkt att man ska äta lunch? Va va? Och jag är urkass på att gå upp tidigare än jag behöver, så absolut ingenting blir gjort på morgonen innan man ska iväg. Idag t.ex. var planen att gå upp 8 och läsa i någon timme, det skulle verkligen behövas. Redan när jag gick och la mig gav jag mig själv en halvtimmes sovmorgon och ställde klockan (mobilen) på 8.30. Och när klockan (mobilen) ringde så snoozade jag ett antal gånger, och det slutade med att jag gick upp tjugo i tio kanske. Och nu orkar jag inte plugga. Hm, värdelöst det här.

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen se på Oprah medan jag sminkar mig och donar. Sen blir det brunch senast 12, och sen dags att bege sig vid kvart i ett kanske. I eftermiddag är det dags för ett nytt försök med den barnvaktsbehövande familjen. Och efter middag brukar det inte gå bra att plugga, för då är det så mycket annat som lockar.

Men imorgon! Imorgon ska jag vara i skolan vid åtta, och hitta info till nästa antiken-pm (egensatt deadline på fredag) att kopiera. Sen hem för lunch, och sen fram till 16 ska jag dona med det. Sen blir det träning, antingen dans eller cykel (hellre cykel om jag tränar själv) och sen core. Sen har jag skrivit dit att jag ska läsa ett kapitel i Aronson på kvällen också, men det får vi se hur det blir med. På onsdag ska jag också upp åtta och läsa ett kapitel Aronson till, innan lektionen vid 12.

Planering är kul! Att sen följa det planerade är... mindre kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tar samma buss som du.