torsdag, oktober 11, 2007

Tralala

Jippijej, nästa lördag då Farfar ska firas blir det inte förmiddagsfika utan middag! Alltså kan jag ta 12-tåget istället för 10-tåget på morgonen, kan vara bra dagen efter en mastodontkorridorsfest. Jag menar, även om jag vill sova tidigt så lär det vara folk kvar inpå småtimmarna..!

Jag har precis börjat läsa Goffmans's Jaget och Maskerna. Till seminariet på måndag ska vi ha hittat en massa uttryck och förklaringarna till dessa. En helt okej uppgift - men boken har ju inget register! Sugigt att måsta läsa igenom varenda sida för att hitta de olika termerna... hrmf...

Idag är det läs hela dagen som gäller tror jag, eventuellt tar jag även en snabb sväng ner på stan och lämnar tillbaka ramar, lämnar en tidning till Rediviva Optik som annonserat, samt kollar upp om jag kan boka tid hos någon frisör.

Imorgon verkar det bli fullt upp. Seminariegruppsmöte på morgonen, kolla balkjolstyg med Kristina 13.30, sen direkt till Rickomberga för att träffa den där familjen, och sen blir det nog eventuellt bio men ganska säkert utgång med Hanna på kvällen. Eftersom jag inte ska vara barnvakt på lördag ska jag kanske ut med Amalia och Emilia då. I helgen bör jag även skriva på ett pm i antiken som jag bör skicka in senast nästa fredag... alltså borde jag läsa klart Jaget och Maskerna idag...?! Bäst att lämna datorn och börja läsa kanske!

1 kommentar:

Anonym sa...

Läs! Läs! Läs!