söndag, oktober 07, 2007

Tillbaka på ruta ett?

Man kan väl säga att jag varit lite nere den senaste tiden, mest på grund av stressen innan tentan. Mår man dålig över en sak kommer det lätt så många fler. De senaste dagarna har det dock vänt och jag har börjat få ordning på saker igen känns det som. Tills nu det vill säga. För braighet kan ju bara vara en illusion, börjar jag inse. Jag har fixat alla böcker jag behöver, jag har planerat min pluggtid, jag har planerat in träning för den närmaste månaden, osv. Imorgon har vi vårt första seminarium, till dess ska vi läsa en bok och ett kompendium. På internet hittade jag instuderingsfrågor till boken, och till kompendiet finns några punkter man ska tänka på. Finemang tänkte jag och började läsa de sidor av boken som var aktuella enligt frågorna.

Nu, kvällen innan seminariet, fick jag veta att varje grupp har blivit tilldelad en av texterna i kompendiet som man ska skriva två sidor om, samt förmodligen på något sätt redovisa på seminariet imorgon. Och jag vet inte ens vilken text min grupp har. Och instuderingsfrågorna var bara för ens egen skull, de kommer inte tas upp imorgon. Däremot ska hela boken läsas till imorgon.

Luften går liksom ur mig helt och jag vill bara gråta. Varför går det aldrig bra?

Dessutom kommer jag inte alls träna så som jag har tänkt, för systers liv är inte kompatibelt med mitt och har jag ingen att träna med kommer jag inte iväg.

Usch, vad dåligt allt blev igen. Bara sådär. Jävla skola, jag orkar inte.

Inga kommentarer: