onsdag, oktober 24, 2007

Rabbel

Jisses vad sömnig jag varit de senaste dagarna. Jag somnade framför Roomservice för ett tag sen, då var klockan knappt halv nio. Illa illa. Så nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite Björk tills jag somnar. Blir nog inte många sidor gissar jag.

Imorgon ska(!) jag plugga. Sen på kvällen kommer några polare hit för en spel- och vinkväll, hä blir najs. Pictionary, rappakalja mm. Najs var ordet.

På fredag ska jag jobba fredagslyx för första gången, kan bli intressant. Sen blir det spexsexa, som jag får gå på för att jag jobbade en kväll och sålde biljetter och fika. Känns lite som att man inte förtjänar det, då alla andra jobbat och slitit som djur i veckor, kanske rentav månader. Men till slut bestämde jag mig för att gå ändå. Det är ändå gratis mat och dryck, så om inte annat slipper jag laga mig middag. Aldrig fel!

Nästa fredag är det dags för nästa tenta i socialpsykologin. Att det är så snart! Så snart kommer jag väl få en såndär pluggstresspsykos, eller vad det var sist. Menmen, det får bli som det blir, yes yes.

Nästa lördag är det för övrigt bal på nationen, och inte vilke bal som helst utan en inspektorsskiftesbal. Vore ju prima att fira(?) den skrivna tentan med, och jag har köpt tyger och låtit sy upp en svart balkjol, och har även tyg till en överdel som nog ganska snabbt kan sys till. (Av nån som kan alltså, inte av mig. Har som tur är råkat bli polare med två blivande textilslöjdslärare, varav den ena på fyllan själv förslog att sy mig en kjol.) Så, allt är kirrat, men - jag har ju ingen att gå med. Tänkte gå med några polare, då gör det inget att man inte har en bordsherre eller danskavaljer, men nu verkar alla upptagna med annat eller ska gå med nån annan. Så det blir nog vårbal istället. Kan man ha svart kjol och svart liv med guldblommor då? Eller är det för... höstigt?

Idag var jag på aerobics och core igen, tredje onsdagen i rad jag kör dom passen. Jag hade verkligen ingen lust att gå idag eftersom jag tyckte aerobicsen var hemsk och bedrövlig och inte ens litelitegranna kul förra veckan. Tur att jag tog mig i kragen och pallrade mig iväg till SATS ändå, för idag var det skoj igen. Jag gillar fortfarande inte hoppsa-grejerna instruktören envisas med, men det får gå.

Nä nu sjunger munkarna för fullt i mitt rum, teven är avstängd och jag är utloggad från msn. Bara datorn kvar att stänga ner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej ....!
Vilken inspirerande och kul blogg du har! Jag såg att du läser Socialpsykologi och antar därför att du är intresserad av hur ungdomar ser på sig själva med mer så jag har ett boktips till dig. Den heter 103 unga svenska rum och man får "besöka" svenska ungdomar som visar upp sitt
rum och delar med sig av sina intressen, tankar och framtidsplaner.
Om du vill veta lite mer om boken som släpps på Pocket Shop den 7 november så kan du kolla in www.svenskarum.se. Där kan du kika i boken och
ladda upp en bild på ditt eget rum om du vill.

Jättebra julklappstips!

Vänliga hälsningar
Malou