måndag, november 06, 2006

Dåligt underhåll

Jaha, undrar ni, vad händer här då? Inte så mycket svarar jag.

Till nästa termin hade jag tänkt läsa fler än 20 poäng igen, eftersom jag inte kan välja vad jag helst vill läsa. Men. Det känns verkligen som jag har fullt upp hela tiden. Jag pluggar verkligen hela dagarna. Läser och läser, skriver ibland. Kanske borde jag nöja mig med bara 20 poäng nästa termin, så att jag hinner leva lite också? Har bara åtta poäng kvar av Etnologin nu, riktigt skönt. Har suttit hela idag och skrivit på uppgiften som ska postas på torsdag. Ska kolla igenom imorgon, sen skriva ut den på onsdag. Skräcken inför nästa moment, som dock verkar riktigt intressant, är att man ska läsa 1300 sidor för de fem poängen. Handlar det om folklore och myter kan det ju funka. Skulle ju funka bättre om det inte samidigt var sisådär ungefär 1400 sidor i Antiken. Reserverar mig dock för (och hoppas på!) fel i den uträkningen, eftersom det nog i vissa av böckerna bara ska läsas urval, som vi får reda på mer exakt när det momentet börjar.

Vad har jag gjort sen sist då, undrar ni, förutom att plugga? Inte så mycket svarar jag.

Jag har varit hos syster två omgångar, en för att se på OC och en för att städa - men då åt vi bara choklad och såg på film.

Jag har återigen konstaterat att jag skulle vara kär i Kaspian om det inte var onaturligt på flera sätt.

Det var korridorsmiddag och sen fest här i fredags. Jag tror inte det var en så himla lattjo tillställning, men egoist som jag är är jag ändå nöjd med kvällen eftersom jag hade trevligt hela tiden. That's all that counts folks.

Idag har jag, utöver pluggandet, lyckats med något ovanligt. Inte en enda sötsak har jag stoppat i mig! Längtar grymt efter fazerchoklad, men nu är dagen slut och jag har klarat det! Det var väl i och för sig inget medvetet val, det var snarare det att jag inte haft något gottigt hemma. Förutom glass. Men den tänkte jag spara tills en kladdkaka har vägarna förbi.

Jag har börjat leta efter ett nytt krypin nu, men det är lättare sagt än gjort. Ska titta på en lägenhet i Luthagen imorgon, men det är inflyttning omgående och jag kan inte flytta förrän tidigast januari eftersom hyran för nuvarande rummet ska betalas tom då. Men får jag något boende med inflyttning i januari hoppas jag kunna betala dubbla hyror den månaden. Kan kanske önska mig hyresbidrag i julklapp och födelsedagspresent i så fall.

Eftersom jag bara stått i kö sen jag fyllde arton, dvs nästan fyra år, är det fortfarande klurigt att få något centralt om jag vill ha eget badrum och dusch. Kollade därför på några vanliga bostadssidor, som inte bara är för studenter. På vissa var kötiden upp till 20 år, det är ju helt sjukt.

Är förresten suuuugen på helt eget boende nu. Korridor är nog kul, men... eget! Ja. Vore guld. Egen kyl och frys, inte bara en hylla... egna bestick, tallrikar, glas. Egen brödrost. Egna möbler. Ja, ni förstår.

Men det dröjer nog några år.

... och jag kan inte hjälpa att fortsätta kolla platsannonser på utlandsjobb. Varför vill jag alltid bara bort, oavsett var jag är? Aldrig kan jag vara nöjd *hör mammas röst i huvudet*

Mindre än två månader kvar till jul. Jul är mys.

Inga kommentarer: