onsdag, december 27, 2006

Bokilur

Har planerat och bokat upp veckan helt och hållet nu. Imorgon ska jag träffa Michaela och Fanny, vilket jag inte gjort på sjukt länge. Fredag blir det mys med Cissi, Lisen och Tessan, och på lördag tror jag Hanna och jag bestämde att vi ska ha Piratmaraton. Söndag nyårsafton förstås, då blir det nog middag med Lisen och Danne och sen en sväng förbi festen Cissi och Tessan är på. På måndag eller tisdag blir det nog en Filippaträff tror jag. Ska även hinna med mycket pluggande den kommande veckan, tyvärr. En hemtenta och ett pm i etnologi, och ett pm i antiken. Sista tentan i antiken blir sen den sextonde januari, håhåjaja.

Nu har jag pysslat och donat för att få ihop min vecka så bra som möjligt, och få tid att träffa de som jag planerat sen länge att träffa nu när jag är hemma. Men så insåg jag nu just - vad ska jag göra på min födelsedag? Det är en onsdag, så kusinerna lär inte komma ut. Föräldrarna jobbar. Fika blir det väl på kvällen, med familjen och farföräldrarna. Men, jag kunde ju ha bokat upp mig på dan? Jaja, jag behöver ju faktiskt tid till att plugga - även om det är nåt jag helst inte erkänner för mig själv.

Jag har just läst en artikel om bortbytingar som var riktigt intressant. Återstår en artikel till innan jag ska äta Johans saffranspannkakor och sen Annelis humonguos kanelbullar framför teven. Tänkte kolla på det där, vadhetere, Världens bästa land? Eller nåt liknande, med Fredrik Lindström iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk på min 20-årsdag, så blir du säkert uppmuntrad på din födelsedag! ;) Kram Amalia

P sa...

Amalia: Haha ja, det har du rätt i. Allt är ju relativt. Men du fick ju en dikt iallafall :D