måndag, december 04, 2006

Landskapet


I lördags var jag på mitt första landskap. Det är väl som nationens styrelsemöte, eller nåt liknande, med ordförande och röstning och allt. Där valdes jag tillsammans med fem andra till blivande klubbverkare, något jag fortfarande inte kan bestämma mig för om det är mest roligt eller mest jobbigt. Men det får blir bra helt enkelt.
Efter landskapet var det sexa, den var lite mer spännande. Maten var inget att hurra för enligt mig, men det blev mycket snaps- öl- och punsch-bjudning. Lite mat och mycket alkohol är lika med... fylla. Jag kom hem vid halv fyra, åt rostat bröd och ritade en adventsljusstake på whiteboard-tavlan. En advenstljusstake som starkt kan ifrågasättas insåg jag morgonen efter, i ett dunkande tillstånd. Första gången på länge jag är bakis på riktigt, jag brukar mest vara trött och extra hungrig, huvudvärk hör inte till det vanliga.
Fler bilder från landskapssexan finns som vanligt på http://ppf.bilddagboken.se

Inga kommentarer: