fredag, december 15, 2006

Lista igen

Vi kör en till lista, storlekt lång. Snodde den från syrrans blogg.

Vilken svordom använder du mest?
Fan slinker nog in titt som tätt, men det är inget jag tänker på - eller gillar för den delen.

Äger du en iPod?
Nej. Jag har en liten mp3 där det får plats 35 sånger. Har man tur startar den.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
8.30, men så tidigt går jag bara upp när jag har föreläsning...

Använder du flip-flop’s även när det är kallt ute?
Är den här frågan anpassad för oss i Sverige? Svaret är hur som helst nej. Har länge ogillat flip-flop överlag, tills jag köpte ett par i Brasilien som var riktigt sköna och inte skinnflådde så mycket.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Självklart. Sen ångrar jag mig ofta efteråt för att jag aldrig har några bilder på mig själv.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Den senaste filmen som jag verkligen tittade på var Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett par vinterskor. Och julklappar som jag inte har råd med nu.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, det är väl det adjektiv min far oftast använder i samband med mitt namn.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Nån med José Gonzales. Fast jag lyssnar bara på stereon när jag ska sova.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig. Mellanmjölk. Arla.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Inte vad jag minns.

När var senast någon stötte på dig?
Oklart. Själv märker jag inte sånt, det är mest vänner som brukar påstå saker.

Vad åt du till middag?
Igår? Jag åt på puben medan jag jobbade. Hamburgare, bröd, pommes, och lite gurka och tomat.
Använder du huvtröjor?
Nej jag har inga alls nu sen jag flyttat.

Kan du vissla?
Ja. Men mest och bäst visslar jag inåt.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej.

Vilken är din favorit åkattration på ett nöjesfält?
Det beror väl på vilket nöjesfält? Men rent generellt gillar jag saker som toksnurrar, medan jag däremot har svårt för sånt där man mest är högt upp och det är läskigt.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Haha säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
018.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Självklart. Fanns det dom som inte gjorde det alltså?

Är du blyg inför det motsatta könet?
Ibland är jag jätteblyg och ibland inte alls, men det beror nog knappast på kön utan har mer med personligheter att göra...

Vilken film kan du alla replikerna till?
Kalle Ankas Julafton gills inte som film va? Men Grease och Mupparnas Julsaga har jag koll på också, och det är ju filmer.

Äger du några band t-shirts?
Nej. Som tur är är Hanson-tiden ett minne blott.

När flög du senast?
I juli, från Venezuela till Paris och sen därifrån till Stockholm.

Läser du för skojs skull?
Ja. Men jag har så mycket kurslittratur nu att jag inte har någon tid att läsa något annat...

Pratar du några andra språk?
Engelska kan jag ju prata... Läste även franska i sex år, men det enda jag kan säga är ungefär "Hej jag heter Pernilla, jag har en gul katt"...

Har du gråtit offentligt?
Ja det har jag för mig.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Eh, båda...?

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Vadå alltid? Det kan man ju inte göra. Men självklart observerar man hur det mesta i omgivningen funkar, så att man vet bättre till nästa gång man ska använda torktumlaren/koka ris/använda bankomat/mata bebis/måla hus...

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej. Jag är så fin som jag är.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, men jag skulle inte heller protestera. Och om det mot all förmodan sedan blev en andra dejt skulle det ju vara min tur att bjuda. Däremot var jag en gång med om att en kille bjöd mig på café, sen när vi sågs hade han inte råd, så vi gick till en vanlig kiosk och köpte glass. Sen visade det sig att det var jag som bjöd...

Kan du kasta macka?
Nej. Jag kan kasta plums.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men Carriacou, och det är ju hyfsat nära iallafall...

Vad har du med dig in på bion?
Jag går aldrig på bio. Men det blir nog en vattenflaska. Ogillar att äta godis bland folk. Konstigt jag vet.

Vem var din favoritlärare?
Vet inte. Margareta på gymasiet kanske.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Det här var en skumt formulerad fråga, så jag låter en del av syrrans svar stå kvar:
"Nej, bara människor. Men om de menar med annan hudfärg så" ja.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Jag skulle varken dejta eller dissa någon beroende på dennes tatueringar ^^

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Kursen kön och identitet.

Gillar du att flyga flygplan?
Jag tycker det är läskigt att åka hiss. Räkna ut resten själva.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Jag vet inte. Snällhet, och humor. Fast det är ju två...

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Men vadå, den man är attraherad av tycker man väl ändå är attraktiv? Sen vad alla andra tycker spelar väl mindre roll? Eller, va? Sen måste jag väl kanske erkänna att jag mest faller för såna där bildsköna killar som sen visar sig vara stjärthål. Nån gång kanske man lär av sina misstag.

När sov du senast på golvet?
Länge sen. Typ högstadiet.

Vilken är din favoritdrink?
Äsch det mesta går väl ner... men är svag för Cruzan Mango ihop med exempelvis Sprite. Lagom avancerat, väldigt gott.

Gillar du din boendesituation?
Nej. Jag delar kök med grisar och officiellt bor jag inte där jag bor så jag får inte ha hemförsäkring. Men å andra sidan bor jag mer centralt än jag någonsin gjort förut.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Helt olika. Beror på vad jag gjort dagen innan, när jag lagt mig, när jag ska upp, vad jag ska göra kommande dag...

Äter du frukost dagligen?
Ja. Frukosten är dagens viktigaste mål.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej. Men de går alltid lätt att fylla upp.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej. Snarare tvärtom, under diskussioner och så...

Vilken är din favoritfrukt?
Banan och mandarin.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, jag vet inte ens hur man ser hur många det är.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
22.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Tyvärr är jag ganska ofta det, åtminstone om det är något som skrivits av någon jag inte känner.... Försöker även själv stava rätt. Grammatik däremot säger jag ingenting om.

Tror du på liv på andra planeter?
Kanske...

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Han sen elaka som var på puben och skrek igår.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Nej, en ko.

Vad var det senaste du åt?
Sportlunch.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Nu har jag mest vänner som är tjejer...

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det minns väl inte jag heller. Däremor har jag hört nåt om att jag "såg ut som en liten Pernilla". Och mellannamnet Aina är ju från mormor.

Gillar du senap?
Senap är en del av världens onda.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag säger nog inte så mycket alls.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Se frågan om flygplan.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Det är olika. Men undviker helst att sova på mage, för då känns det som jag inte kan andas. Och det är ju jobbigt.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Snurre Sprätt? Nej men jag vet inte.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Köpt en kjol, en klänning och en hatt från Tradera. Det gills nog.

Tycker du om att krama folk?
Ja, om jag vet att dom vill krama mig. Annars är jag mest besvärad av kroppskontakt tyvärr, jag tror det bottnar i att jag inte vill vara påträngande. Fast egentligen vill jag nog kramas mera, bara att jag inte vågar.

Skulle du säga att du är trendig?
Nej.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Jag vet inte.

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Inga vad jag vet. Men jag har fått höra att jag är lik någon som jobbar i skolmatsalen...

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Jag har aldrig sett Star Wars. Nej, inte Star Trek heller.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Det är väl många...

Tycker du att du är attraktiv?
Nej. Jag jobbar på att vara trevlig istället. Minst lika viktigt.

Vad är du allergisk mot?
Nötter, pollen, äpplen, pälsdjur...

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Inga.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Däremot får jag nästan köttabstinens när jag inte ätit det på ett tag...

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Öh, Bengt?

Inga kommentarer: