fredag, december 08, 2006

Buwöööööl

Håhåjaja.
Ögonlocken börjar bli lite tunga. Men jag har haft en ganska effektiv dag ändå tycker jag, trots att jag inte läst något alls.
Efter föreläsningen imorse åt jag lunch, och sedan städade jag. Massor. Ordnade i hyllor, torkade av alla ytor (nästan alla åtminstone), sorterade en hög med papper, torkade av hyllan i badrummet, handfatet och i duschen, och diskade. Sen ner till tvättstugan och lassa i två maskiner. Tillbaka, dammsuga och skura golv (även ute i korridorshallen). Tvättstugan, ena maskinen in i torktumlaren, tillbaka och sortera och fixa lite mer mellan alla rundor. Har även renskrivit anteckningar från de två senaste föreläsningarna, ringt Trygg Hansa, ätit middag, sett på That 70's Show, skrivit julkort...
Imorgon kommer flicksen! Skoj :)

Igår var jag som vanligt hos systern storlek 175. Centimeter lång allså. Jag har även en i storlek 160. Men henne var jag inte hos, hon bor ju hemma hos föräldrarna. Men syster storlek 175 är ju själv en förälder numera. Oj nu dillar jag alldeles bestämt, ojsan hoppsan så kan det gå. Men ja, det jag ville komma till, är att Kaspian kan stå utan stöd nu. Han är så mysbus han. Och duktig. Jag tvivlade på stå-utan-stöd-historian när jag fick det berättat för mig, föräldrar har nog en liten förmåga att överdriva sina barns bravader. Exempelvis kan buwöööööl betyda korv med bröd. Ja, ni vet sådär. Men så var det inte nu! Ungrackarn kan ju faktiskt stå. Snart springer han väl runt och gör diverse upphopp.

Det har ordnat sig med rum för nästa termin nu. Jag var och tittade på det igår, och det var helt okej. Sexrumskorridor också, så det kan nog vara mysigt. Dessutom ligger det ju i Smålandsgården, alltså samma byggnad som puben. Perfekt nästa termin om jag ska vara klubbverkare då. Och jag får hyra januari till slutet av maj. Min plan är att inkvartera mig på syrrans soffa tills min kurs slutat där i maj/juni. Sen, vem vet, kanske jag har ett EGET rum till terminen efter det! Hoppas kan man ju alltid.

Jag har massa fint presentpapper, men inga paket att slå in...

Ska ni titta på rymdraketen inatt? Man kanske borde ställa klockan, bara för att... Fast, jag tror bestämt att jag känner så för att jag blivit totalt hjärntvättad av medias rapporteringar om det...

Nä, sovdags. Imorgon fixa lite här, läsa om religion eller Pompeji, duscha, och sen möta flicksen på stationen runt klockan fem. På kvällen fest med klassen, och på lördagkväll lussegasque på Smålands. Det här blir nog bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att det löst sig med boende!!!! :-)

P sa...

Filippa: Ja det känns skönt! Återstår bara att se hur det löser sig med de dubbla hyrorna i januari, men jag jobbar på det..