måndag, december 04, 2006

Bostadsfrågan

Det är en ständigt aktuell fråga. Det här rummet har jag till den sista januari, och sen gäller det att något annat dyker upp. Jag har ju sökt rum i Smålandsgården, men fick veta att det är åtta personer framför mig i kön, så jag har chans till ett rum där först i slutet av nästa termin. Det funkar ju inte. En kille som bor där ska åka utomlands efter nyår, och vill gärna hyra ut sitt rum i andra hand till mig under tiden. Jag ska träffa honom senare idag tror jag, och prata lite om det. Kruxet är att jag inte vet hur länge han vill hyra ut rummet, men det lät inte som det var hela terminen. Så kanske får jag tacka nej ändå. Har ingen lust att betala dubbla hyror för januari, och sen bara bo någon månad innan det är dags att hitta något annat igen. Förresten, hur jag ska kunna betala cirka 6000 kronor i januari är för mig en gåta. Speciellt när Csn-bidraget för december är runt 5000 kronor. Och i slutet av januari är ju skidresan med Smålands. Varför anmälde jag mig till den? Varför? Är skyldig mamma 2000 kronor för den, och antagligen har jag ingen annan lösning än att be att få låna mer pengar av dom för hyran. Men det känns så uschligt.
Jag vill ha någonstans att bo, ett ställe som är mitt! Tomten, snälla...?

Inga kommentarer: