måndag, december 18, 2006

Pigg mört

Ha!
Jag vill bara dela med mig av det fantastiska faktum att jag var på föreläsningen idag! Otrolig kan tyckas. Vi (dvs jag och Emilia, som jag helt hade glömt skulle sova på min soffa) kom hem nån gång vid fyra tror jag, det är lite oklart. Kvart över sju ringde hennes väckarklocka, och sen dess har jag också varit vaken. Vid åtta gick jag upp, det var lika bra kände jag. Laddade upp massa bilder från gårddagen och surfade runt lite allmänt.
Och det otroliga slutar inte där govänner, nej nej! När jag kom hem runt halv ett lagade jag lunch, och åt sedan densamma. Jag har ävn städat och börjat plocka fram de saker jag ska ha med hem. Ja, ni förstod rätt, jag har ännu inte lagt mig i sängen! Helt otroligt som sagt. Ögonen drar sig lite längtansfullt dit då och då, men icke. Det här ska jag klara. (Jag har förstås inte så stort val, allt som ska göras måste ju göras nu eftersom jag åker direkt efter föreläsningen imorgon.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är mkt imponerad. Vill gärna få ett mail med en utförlig beskrivning om vad som hände efter ca kl elva! Den latinska meningen är på svenska som lyder: "Alltså låt oss glädjas, medan vi är unga!" En del i den latinska studensången som finns i alla sånböcker, men som INGEN (förutom lilla Amalia) kan sjunga.

Unknown sa...

Imponerad Pernilla, det där låter riktigt bra! :D

God Jul på dig!