tisdag, mars 27, 2007

Förnekelse

Halv elva ungefär gick jag över till puben för att köpa ett lass glass att trösta mig med i min studieångest. Det blev ett stort lass, och lass ska helst avnjutas i sällskap. Så jag stannade där och åt. Sen märkte jag att det var stressigt i puben, och att det inte fanns några rena glas, så jag ställde mig i disken. Nu kom jag tillbaka. Är det förnekelse det kallas? Jag ska ju skriva mitt pm på fem sidor som ska in på torsdag. Då ska man inte hjälpa till med disk. Men det värsta är att jag helt seriöst funderar på att gå ner och pöla med dom som jobbar. Jag får se om jag är pigg om en timme när dom har städat klart, och om mitt samvete tillåter det.
Hur långt jag har hunnit på mitt pm? Jag har inte börjat. Men jag har läst allt som ska läsas, och jag har färglagt olika delar av mina anteckningar i olika färger.

För övrigt känner jag mig som en bitterfitta, men har som tur är schyssta människor runt omkring som orkar lyssna. Och kanske har jag tom rätt ibland.

För övrigt, igen, såg jag lite halvt på nåt program på Discovery igår, om världens skitigaste jobb eller nåt liknande, där dom skulle fixa hundar. En tant visade hur man ska raka hundens stjärt, och det filmades - men det "känsliga" området blurrades! Jag blev så häpen. Ska sånt blurras? Va är det för pervon som ser på teve? Jag menar, det måste ju ha blurrats av en anledning. Underligt.

För övirgt, för tredje och sista gången för ikväll, har nån glömsk jävel lämnat sin öl i frysen. I hyllan ovanför min. Så jag hade helt plötsligt massa fryst ölskum i mitt frysfack och över min mat. Öl luktar även i fryst tillstånd, kunde jag konstatera.

Inga kommentarer: