tisdag, mars 27, 2007

Val och kval

Surfade in på Lisens blog imorse (eller var det igår?) och fick då se en lista på utbildningar hon väljer mellan, och dessutom en otrevlig påminnelse om att ansökan för hösten ska vara inlämnad om två veckor. Panik. Det slutade med att jag kollade igenom hela Uppsalas utbildningskatalog ordentligt, och nu härmar jag Lisen genom att skriva upp vad jag kan tänka mig. Har hittat både småkurser och såna som sträcker sig över hela terminen, men vet inte alls vad jag ska välja... Minst 30 poäng ska det vara iallafall.

Etik 7,5 p
Feministisk filosofi och estetik 30
Introduktion till feministisk filosofi 7,5
Genusvetenskap A 30
Krogen, marknaden och äktenskapet: kulturhistoriska aspekter av det tidigmoderna Europa 7,5
Idéhistoria, inriktning filosofi och religion 30
Kulturantropologi A 30
Musikteori 15
Orienteringskurs i astronomi 7,5
Global miljöhistoria 7,5
Klimatet, energin och det moderna samhället 7,5
Människan och naturen 7,5
Pedagogik A 30
Psykologi A 30
Hjärna och beteende 7,5
Socialpsykologi 30
Religionsvetenskap A 30

Några tips... nån?

2 kommentarer:

Ordnungswidrig sa...

filosofi!

P sa...

Hm ja kanske... fast... eller... men... nej jag vet inte :p