fredag, mars 16, 2007

Hem över helgen

Jag ska åka hem till Färingsö imorgon och stannar nog till på söndag tror jag. Jag ska vara kattvakt. Åh så mysigt tänker ni, att vara alldeles ensam, lugn och ro. Nej! Jag har enorma behov av ensamhet då och då, men den ska vara självvald. Det är grymt skönt att gå till rummet ibland, bort från korrarna och allt ståhej (sen kanske det inte är så jävla mycket ståhej i just min korridor, men ni fattar poängen), men att vara ensam i ett stort, tomt hus mitt ute i ingenting, det känns inte så avslappnande. Eller jo, under dagtid. Men rädd för mörkret, det är jag mest därute insåg jag nyss under en diskussion med Tom och Emilia.
Jag vill inte sova själv i ett stort tomt hus. Låt oss hoppas på att Tusse helt plötsligt lägger av med sina kattfasoner, och istället stannar inomhus och sover på natten.
Sen är det kluret kring vart jag ska sova. I mitt rum är numera föräldrarnas sängar, eftersom de gör om i sitt rum, och min säng är flyttad och står på syrrans gamla säng i hennes gamla rum. Så antingen får jag sova i den smala sängen i datarummet, eller i dubbelsängen uppe i Gränslandet. Jag vet vad ni tänker, dubbelsäng woho, men jag får så dåliga vibbar i det sovrummet att jag inte kunnat sova själv där. Och jag är 22 år fyllda.

För övrigt kom jag för ungefär en timme på att jag får packa det lagom lilla jag ska ha med mig i antingen en stor vandringsryggsäck, eller i plastpåsar. Så jag gjorde en räd hos både Tom och Emilia. Och nu har jag en väska över helgen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. stod inte dubbelsängen i ditt gamla rum? Och du kan inte sova där själv? Hur överlevde du när du fortfarande bodde hemma?? :)

P sa...

Dubbelsängen finns i Gränslandet, där min yngre syrra numera bor, men medan jag bodde hemma hängde vi där båda två utan att nån sov där. Jag sov bara där när jag hade besök, annars i mitt eget rum, och likadant med syrran :)
ps. Gränslandet är typ en egen lägenhet i huset. Där jag är övertygad om att det spökar :p

Ordnungswidrig sa...

Jag finner det fortfarande lustigt att du åkte hem och var kattvakt..