fredag, mars 23, 2007

Uppsats-pm, glass, dygnsrytm, effektivitet, d-knapp mm

Sådär, två minuter innan deadline skickae jag in min uppsats-pm till läraren och till gruppen. Färdig!

Fördelen med att bo dörr i dörr med puben och pubköket:


Min dygnsrytm är inte som den ska. Även när jag tänker se till att komma i säng i vettig tid, dvs innan midnatt, blir det senare. Igår satt jag uppe länge med mitt pm, fast jag skrev knappt på det, och ungefär så var det hela gårdagen. Det skulle vara en pluggdag, men istället såg jag till att städa, diska, tvätta, hitta bruksanvisning till tvättmaskinen på internet och skriva ut den, se på Medium, äta glass (se ovan), snacka blandskivor och andra viktigheter på msn, laga mat, gå till affären, lämna tillbaka byxor på KappAhl (är det ett namn? det ser ju konstigt ut), köpa tvättpåsar, mm mm. Jag bestämde mig även för att byta gardin, efter att för länge sen ha tröttnat på det blåa lilla höftskynket som satt i fönstret när jag flyttade in. Aldrig förr har jag behövt hjälp av en vän, en polygrip och en hel del våld för att byta gardin. Men så går det tydligen till här. Min världsbild vad gäller gardiner och gardinstänger fick sig även en omskakande törn - inte visste jag att det fanns flera olika sätt att hänga upp gardinen i stången.
Framåt ett igårkväll, inatt, imorse, kalla et vad ni vill, börjae det bli läggdags, men först gick jag ut i köket för att hämta vatten. Då var min rumsgranne där, som jag samma dag sagt var väldigt anonym och inte så pratgla. Det fick jag äta upp. Babblade på om massa olika saker, och snart var klockan tre.

D-knapp, undrar ni nu. Ja, d-tangenten på min ator har bestämt sig för att bara fungera ibland, och helst vill den bli tryckt på ett speciellt sätt. Då jag inte alltid tänker på det uteblir bokstaven d ur vissa ord. Jag hoppas ni har översyn med detta.

2 kommentarer:

Ordnungswidrig sa...

mm, vad juste att kunna slinka in på nationen och haffa en glass sådär.
haha, har du bränt de där laestadianska gardinerna nu?

P sa...

Glass är himmelriket på nåt sätt.
Nej, gardinerna är väl gömda. Henke H vill nog ha tillbaka dom när han kommer hem igen. Vilket jag måste försöka hindra honom från att göra, så att jag få bo kvar!