fredag, mars 02, 2007

Usch och fy på mig

Jag har inte pluggat alls idag. Jag läste nån timme imorse innan jag gick upp, men sen halv tolv, tolv har jag inte pluggat alls. Istället har dator och tv lockat, och tvättat har jag också gjort. En sväng ner på stan blev längre pga att jag sprang in i småsyster och dessutom hade 20% rabatt på valfritt plagg på hm.

Nu ska jag strax ner på nationen och förbereda inför morgondagens herrmiddag. Imorn jobbar vi 10-06, och sen är det sexa. Till tolv ungefär har jag hört. Får väl se hur mycket man orkar. Så söndag kommer jag vara bakis och sova, har redan laddat med läsk, fryspizzor och godis. På måndag är det kmk-sexa, ska bli grymt kul - och jag ser fram emot att få klä upp mig. Även om det är exakt samma kläder som jag hade på höstens damsupé. Så på tisdag räknar jag inte med att gå på föreläsningen, för även då tänker jag vara bakis och sova. På onsdag, då jävlar, då ska jag plugga. Då ska jag läsa en bok, skriva tre plus en sida om den, och sen börja läsa på det som ska läsas till lektionen veckan efter.

Lyssnar, och tittar ibland i ögonvrån, på "Du är vad du äter". Jag har aldrig sett det programmet förut,och tur är väl det får man säga. Herreje. Jag vill inte ha hit nån som berättar vad jag ska äta och göra, och som främst verkar ge en dåligt samvete för sitt leverne. Dåligt samvete är vi bra på att ge oss själva.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Varför säger man tre plus en sida istället för fyra sidor?

P sa...

För att det är olika uppgifter, en är på tre sidor och den andra en :)