fredag, mars 09, 2007

Pluggis

Igår var en spännande dag. Jag pluggade på förmiddagen, sen tog jag en promenad med Emilia innan vi började jobba. På jobbet åt jag ohälsosamma mängder onyttigheter (mest glass, chokladsås och chokladrån), jag blev itvingad nån chilisås och nån cappuchinogrunkimoj (båda var självklart äckliga, vilket jag hävdat redan innan jag smakade), jag skar mig på soppåseförslutaren, jag blev D10:ad och nedbrottad på köksgolvet, jag lyssnade på musik och sjöng på ledmotivet till Tre Kronor, och diskuterade huruvida elefanter kan simma på riktigt eller om de bara gör det i disneyfilmer. Bland annat. Sen gick jag hem, men på vägen tittade jag på Davids nya gardiner, så det slutade med att jag kom i säng halv tre.

Upp halv åtta imorse (i did it i did it!). Efter frukost och dusch bokade jag tid hos en tandläkare, jag får komma dit nästa tisdag. Hur många hål tror ni jag har? Jag gissar på tre eller fyra. Minst ett. Iväg till skolan vid nio, där jag satt och pluggade fram till halv fem. Har även hunnit hämta ut recept och köpa fluortabletter på Apoteket, tagit en sväng och utan framgång letat lysrör på Clas Ohlson, samt handlat massa mat på ICA. Förövrigt försvann nog det mesta av mina tandläkarpengar på apoteket, tusan vad dyrt det var.

Nu ser jag alla partyglada människor gå över gården utanför mitt fönster, men jag SKA skriva ihop Augustusuppgiften idag. Jag bara ska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*applåder*

Anonym sa...

Skönt att se att du lever, och pinnar på, min prinsessa..:)

P sa...

Veronika: Man tackar man tackar :)

Nicke: Pinnar vet jag inte om jag gör, men en prinsessa är jag och lever tror jag alldeles bestämt att jag gör. Och du med verkar det som? :)