fredag, mars 23, 2007

Helgplanering

När helgen ofta fungerar som avkoppling och ledighet, är det snarare motsatsen för mig. Ikväll jobbar jag på husets födelsedagskalas, fem till tio och sen städning tror jag, men jag måste kolla upp det.
På lördag är det husfestgasque. Då börjar vi i klv jobba tio på morgonen (hädelse!), runt 17.30 kommer gästerna och då serverar vi på sittningen. Sedan avslutas deras middag, och då ska vi snabbt som satan duka av och sen duka upp nån annanstans - det är nämligen en sittande sexa. Det positiva med detta är att även vi får vara med och äta och dricka på den. Klockan två skickas gästerna hem, och då ska vi städa. Vår stackars hovmästare Sofia är nog den enda som måste vara nykter. Efter det är det sexa för oss som jobbar, och planen är att hålla ut till 12 ungefär på sönag - för då ska vi äta våfflor på Göteborgs.

Helgen kommer bli intensiv. Kanske bra att jag ställt om min dygnsrytm något nu när jag tänker efter.

Inga kommentarer: