onsdag, mars 07, 2007

Ohållbart?

Alltså näe, det här kommer inte gå bra. Till i tisdags skulle jag ha läst en bok, som jag fortfarande har ungefär 200 sidor kvar av. Till det skriva en sida. Eftersom jag inte läst ens halva boken, och alltså inte skrivit uppgiften, gick jag inte på lektionen. Eftersom jag inte gick på lektionen fick jag tre sidor i straffuppgift. Så det ska göras till lektionen på tisdag. Till den lektionen ska även läsas klart en annan bok, den där om fallosar, som jag har 200 sidor kvar av. Och ett kompendium med Platons "Gästabudet" och tre artiklar som hör till.

Nu jävlar, tänkte jag när systrar och syskonbarn gått idag. Nu ska jag plugga. Och jag har verkligen försökt. Men jag fattar inte, så fort jag försöker läsa blir jag så sjukt trött. Ögonen går i kors, jag läser fast hjärnan halvt drömmer. Så tio sidor lyckades jag läsa, sen var det kört. Var tvungen att lägga mig i sängen och sova tjugo minuter. Sen samma sak igen, så istället har jag försökt att sitta vid datorn och börja knopa ihop den första uppgiften så smått. Har funkat någorlunda, inte alls effektivt eller så, men jag somnade iallafall inte. Men, det duger inte, jag har ju fortfarande alla sidor kvar att läsa. Till på tisdag. Och jag vet att det kommer funka likadant nästa gång jag försöker.

Inkräktar på pluggtiden gör förstås klubbverkeriet, och det är synd, jag vill så mycket mer än jag klarar. Att jag aldrig lär mig! Så imorgon jobbar jag ungefär 16-01, fredag kan jag plugga hela dan (det är två fester, men det känns som jag får priotitera - vilket jag avskyr! Jag vill vara en supermänniska och göra allt allt allt. Hur fan klarar andra det?), lördag är det landskap så då jobbar jag ca 15-04. Söndag kommer bli lidande pga trötthet. Måndag är städdag på nationen, då ska man städa 10-18 och sen är det sexa. Städdagarna är obligatoriska för klubbverket, men det kommer bli det jag får skippa om det bli nåt alls. Men jag vill inte vara sån. Och jag vill inte vara sån som inte är med på grejer, och inte kör fullt ut bara just den här terminen när jag är klv, men... jag vill klara plugget också.
Kakbit tänker säkert någon smart människa, det är bara att sova mindre och gå upp tidigare och plugga, så hinns både det och jobb med! Men, det funkar tyvärr inte. Jag har försökt det någon gång, men min hjärna vaknar inte om jag går upp för tidigt. När jag gör det brukar det bara resultera i att de två, tre första timmarna bara är bortkastade iallafall. Då kan jag lika gärna sova.

Jag vet att jag borde försöka börja leva nyttigare, typ träna och så, för att kroppen (och hjärnan med för den delen) ska orka med bättre. Men när ska jag hinna det då?
Imorn ska jag försöka plugga nio till två iallfall. Sen blir det lunch och duschning och annat som behövs innan jobbet. Sen är det fredag. Allt hänger på fredan.
Ska försöka skriva lite till nu, sen blir det läggdags.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. På Uplands måste man städa två timmar. Förstår faktiskt inte varför Smålans kör slut på sina klubbverkare, Uplands klubbverkare håller ju i ett-två år!
Skit i städdagen. Det såg rent och fint ut när jag var där sist. :)

Ordnungswidrig sa...

stackars pernilla. strunta i städdagen. säg till om jag kan hjälpa dig med nåt, ta nån av dina jobbdagar eller ge dig en ryggmassage eller nåt

David sa...

jag håller med dom andra. skit i städdagen! se till å ta hand om dig istället!

Anonym sa...

Gissa vad jag ska säga? Strunta i städdagen! Jag har skola hela dagen (vilket jag aldrig annars har!), så jag kan inte heller komma även om det är obligatoriskt. Kämpa på! Vi kan ju alltid ha en gnälla-om-allt-träff (det vill säga om vi har tid). Kram

Anonym sa...

Man klarar inte allt, det är väl det enkla svaret. Vad gäller städdagar så är de väl till och med "obligatoriska" för samtliga ämbetsmän. Så du blir inte ensam om att skippa det :)

P sa...

Jag gjorde som ni alla var så rörande överens om; jag struntade i städdagen. :)
Och nånstans inom sig vet man ju att saker nästan alltid löser sig på nåt sätt, bara bra eller mindre bra liksom.