måndag, november 13, 2006

Dröm

Jag drömde något underligt inatt. Det var snöstorm, så det blåste nästan vågrätt. Utanför mitt fönster, på en byggnad mittemot, klättrade en person på en brandstege ungefär tre våningar upp. Plötsligt slet vinden tag i honom, han höll fast en stund men drogs sen med av vinden. Förskräckt insåg jag att jag just sett en person dö. Han hade dock i fallet blåst utom mitt synhåll, så jag öppnade mitt fönster för att försöka se vart han var. Märkte att jag själv höll på att gå samma öde till mötes, så jag stängde fönstret igen. Jag berättade för pappa vad jag hade sett, och han svarade något men jag hörde inte vad. Jag lät bli att fråga, för jag tänkte att han kanske skulle bli arg för att jag inte hört första gången. Så jag fick aldrig veta hur det hade gått för den klättrande/fallande mannen.

Inga kommentarer: