måndag, november 13, 2006

Tränat

Idag tränade jag. Det var nog nästan första gången i mitt liv. Systra min tränar på SATS och har tjatat på mig att komma och provträna gratis någon gång. Jag har länge skyllt på att jag inte har några träningsskor och träningskläder, men sen fick jag veta att det finns pass där man är barfota. Så ytterst tveksam vandrade jag ner för att möta syster, med mjukisbyxor och ett linne i väskan. Vi skulle gå på Body Balance, ett vitt pass. Vitt betyder enkelt, inte ansträngande, eller nåt åt det hållet. Jag kan väl säga att allt är relativt. Självklart är jag tacksam att vi inte gick på något rött pass, men...
Det var trots allt ganska kul, och framförallt känns det så bra att ha gjort något nyttigt. Det händer så sällan serni. Så det väger upp det faktum att jag med noll kroppskontroll tappade balansen, gick åt fel håll, lyfte fel ben... Klurigast var kanske ändå min avsaknad av utvecklad muskelmassa, som gjorde att hela jag skakade av ansträngning. Men det är sånt man får ta.

På onsdag har jag planerat att simma. Inte med stringbaddräkten (läs tidigare inlägg).

Jag kommer nog ha träningsvärk imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha!!! Vad kul att du testade!! Vill minnas att Body Balance är rätt kul!

Simma lugnt ;-P

P sa...

Haha jo jag är stolt över mig själv som gjorde det! Får se om jag kommer iväg till simhallen imorgon också...
Ja alltså, det VAR rätt kul, bara att man inte alls hängde med :)