torsdag, november 23, 2006

Kinkig

Haha.
Allt jag kan säga. Haha!
På tentan i tisdags var det nog ungefär fem personer som inte ens dök upp. Några tittade bara på tentan och satt sen och stirrade en halvtimme, så att de kunde lämna in blankt. Idag kom resultaten upp. Av oss som var där fick sju underkänt. Av resten hade var det en som hade VG, punkt. En annan hade VG om den kompletterar med resttenta på måndag. Resten hade G, och alla utom nån mer måste komplettera. Hallå, hej, HALLÅ! Om bara tre eller fyra personer i en klass på drygt 20 klarar tentan utan att komplettera, då kan man ju tycka att läraren borde haja till lite. Var tentan bra? Var det smart att ha salstenta på tisdagen, och inlämning av hemtentan på onsdagen? Kanske, kanske, kanske är det inte eleverna som är skitdåliga, utan det kanske, kanske, kanske beror på tentans utformning och kursens upplägg?
Så nu måste jag plugga i helgen, så att jag klarar restgrejen. Det var bildfrågorna alla fick rest på, så det är ju inte hela tentan. Alltid nåt.
Samtidigt började det nya momentet idag. Till nästa lektion, dvs tisdag, ska vi ha läst cirka 150 sidor. Och det är dags att börja läsa till etnologin också, det är 1300 sidor. Haha, det känns så skrattretande att jag för bara en vecka sen sa till alla att "Efter den 21:a, då ska jag börja leva igen! Då kan vi gå på bio/festa/gå på quiz" osv...

Men det är ju snart jul säger ni. Ja, säger jag. Tack och lov! Fast, mycket till lov blir det ju inte. Sista föreläsningen i Antiken är tisdag 19/12, sen är den första nästa år 9/1. Sluttentan på kursen är tisdag 16/1. MEN vi får en hemtenta i etnologin, den utdelas 19/12 och ska in 9/1. Vad hände med julefriden?

Inga kommentarer: